به گزارش پارس نیوز، 

در پی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز «حق بازگشت» سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر از کشور‌های جهان خواست تحریم‌های فراگیر تسلیحاتی علیه اسرائیل اعمال کنند.

 در پی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز «حق بازگشت» و به‌کارگیری قوه قهریه و کشنده در نوار غزه، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر از کشور‌های جهان خواست تحریم‌های فراگیری درباره فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل اعمال کنند.

بر اساس این گزارش، این سازمان روز پنج‌شنبه اعلام کرد در تظاهرات هفتگی که از تاریخ ۳۰ مارس گذشته، هر جمعه در نوار غزه برگزار می‌شود، ارتش اشغالگر صهیونیستی ۳۵ فلسطینی را به قتل رساند و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تن را نیز زخمی کرد که جراحت برخی از آن‌ها شدید و طولانی است.  

«ماجده الینا مغربی» معاون مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل در این باره گفت: طی چهار هفته گذشته سراسر جهان شاهد عملیات هولناک تک‌تیراندازان اسرائیلی و دیگر نظامیان آن بود که طی آن از پشت حصارها و در حالی که لباس نظامی به تن داشتند با گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور، معترضان فلسطینی را هدف قرار دادند.

او افزود: "با وجود محکومیت‌های بین المللی، ارتش اسرائیل دستورات غیرقانونی خود را درباره تیراندازی به معترضان غیرمسلح لغو نکرده است. در این باره، زمان صدور بیانیه‌های نمادین محکومیت سپری شده و لازم است جامعه بین الملل اقدامات عملی اتخاذ و از ارائه و انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل جلوگیری کند. "

مغربی در ادامه خاطرنشان کرد اتخاذ نکردن اقدامات عملی، سبب تشدید نقض حقوق هزاران نفر از مردان، زنان و کودکانی خواهد شد که به شدت در نوار غزه تحت محاصره هستند و به لحاظ معیشت در محنت به سر می‌برند. آن‌ها کاری جز اعتراض به شرایط تحمل ناپذیر و درخواست برای حق بازگشت به منازل و شهر‌های خود انجام نمی‌دهند.

کمیته ملی فلسطینی اعمال تحریم [علیه رژیم صهیونیستی] سال ۲۰۱۱ در قالب پویشی خواستار اعمال تحریم نظامی فراگیر علیه اسرائیل شد و بر ضرورت توقف انتقال کمک‌ها، تجهیزات نظامی و فناوری نظامی به اسرائیل تاکید کرد.