به گزارش پارس نیوز، 

سناتور‌های آمریکایی با ارائه لایحه‌ای به مجلس سنا، خواستار منع فروش جنگنده‌های F-۳۵ به ترکیه به خاطر نقض قوانین و نزدیک شدن به روسیه، شدند.

قانونگذاران آمریکایی لایحه جدیدی را به مجلس سنا پیشنهاد دادند تا به خاطر نزدیک شدن ترکیه به روسیه و همچنین زندانی کردن کشیش آمریکایی در آنکارا، مانع فروش جنگنده‌های نسل جدید F-۳۵ به این کشور شوند.

سه سناتور آمریکایی شامگاه پنجشنبه با ارائه این لایحه، ضمن متهم کردن «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به نقض مرّ قانون، خواستار منع فروش جنگنده‌های جدید به آنکارا شدند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» در بیانیه «جیمز لانکفور» یکی از سناتور‌های پیشنهاد دهنده این طرح آمده است: «نقض قانون توسط رئیس‌جمهور اردوغان خطرناک است. ما لایحه‌ای را پیشنهاد دادیدم تا مانع انتقال جنگنده‌های F-۳۵ به ترکیه شود. این فناوری در دستان اردوغان بسیار خطرناک است».

وی با بیان اینکه تصمیمات استراتژیک ترکیه هر روز در تناقض بیشتری با مناقع آمریکا قرار می‌گیرد، تاکید کرد: «به علاوه دولت ترکیه به نزدیک‌شدن به روسیه ادامه می‌دهد و یک کشیش بی‌گناه آمریکایی را در زندان حبس کرده تا به عنوان گروگان در مذاکرات سیاسی استفاده کنند. ایالات متحده به گروگان‌گیران شهروندان آمریکایی جایزه نمی‌دهد، بلکه چنین اقداماتی باید با تنبیه مواجه شود».