به گزارش پارس نیوز، 

علی‌رغم حمله شب گذشته با خودرو در شهر تورنتو که به کشته شدن ۱۰ نفر انجامید، نخست‌وزیر کانادا امروز اعلام کرد در آستانه اجلاس جی-۷ سطح امنیتی در این کشور تغییری نخواهد کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری، اعلام کرد حمله مرگبار شب گذشته با خودرو در شهر تورنتو که به کشته شدن 10 نفر انجامید، تغییری در سطح امنیتی این کشور ایجاد نخواهد کرد. این در حالی است که اجلاس بلندپایه جی-7 قرار است بزودی (ماه ژوئن) در شهر تورنتو برگزار شود. ترودو افزود کانادایی‌ ها نباید در ترس زندگی کنند.

نخست وزیر کانادا که این اظهارات را خارج از ساختمان پارلمان این کشور بیان می کرد، افزود: مشخص کردن انگیزه های عامل حمله دیشب (الک میناسیان) زمان خواهد برد؛ اما همه مردم کانادا در این حادثه که به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 15 تن انجامید، در کنار ساکنان تورنتو ایستاده اند.

ترودو افزود (دولت) کانادا برای تأمین امنیت شهروندان این کشور همه تلاش خود را خواهد کرد؛ در عین حال به ارزش های خود نیز پایبند خواهد ماند. نخست وزیر کانادا در این باره گفت: ما نمی‌ توانیم هر روز با ترس به کارها و امورات روزمره خود برسیم.

حمله دوشنبه شب توسط الکس میناسیان 25 ساله وحشتناک ترین حمله جمعی در کانادا محسوب می شود. میناسیان امروز در دادگاه حاضر شد و قاضی دادگاه دستور رسیدگی فوری به اتهامات او (10 فقره قتل عمد و 13 فقره اقدام به قتل) را صادر کرد.

عامل حمله دیشب هیچ سوء پیشینه جنایی نداشته است و یکی از همکلاسی هایش او را فردی بی آزار توصیف کرد. پرچم ساختمان پارلمان کانادا امروز به احترام قربانیان حمله شب گذشته به حالت نیمه افراشته در آمد.

در گزارش فرانس 24 آمده است افسر پلیسی که الکس میناسیان را بازداشت کرد، علی رغم اینکه او فریاد می زد «من را بکش» و مدعی بود اسلحه به همراه دارد، بدون خشونت با او برخورد کرد.