به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" سناتور معروف روسی در تفسیر سخنان روز گذشته "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه در مورد ضرورت باقی ماندن غرب در سوریه بعد از نابودی داعش، با هدف «ساختن سوریه‌ای جدید» گفت: «کشورهای غربی از این هم "لیبی جدیدی" ساخته‌اند و خود آنها اعتراف می کنند که این دخالت منجر به فاجعه شده است. اکنون غربی‌ها می خواهند "سوریه‌ای جدید" بسازند، آنهم از طریق اعمال زور و بمباران.»

"بوگدان بیزپالکو"، عضو شورای روابط بین الملل زیر نظر دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز معتقد است که ماکرون با این هدف از ضرورت ساخت «سوریه‌ای جدید» صحبت می کند تا نقش رهبری فرانسه در قاره اروپا را به نمایش بگذارد.

این کارشناس افزود: «برای نشان دادن این رهبری، او راحت ترین ساده ترین گزینه را انتخاب کرده، یعنی اعلام نظر خود در باره سوریه. در حالیکه مشخص است که فرانسه نمی تواند به این خواسته خود در جمهوری عربی سوریه برسد.»

بیزپالکو گفت: «دولت قانونی سوریه نه از فرانسوی‌ها و نه از آمریکایی‌ها دعوت کرده‌اند که در خاک کشورشان حضور نظامی داشته باشند و این حضور برخلاف خواست دمشق و کاملا غیرقانونی است و هیچ توجیهی ندارد.»