به گزارش پارس نیوز، 

صد‌ها نفر در شیکاگو با برگزاری تظاهرات و در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون «آمریکا دروغ می‌گوید، مردم می‌میرند»، حمله موشکی سه کشور غربی به سوریه را محکوم کردند.

صدها نفر امروز (دوشنبه) در مرکز شهر شیکاگو گردهم آمدند و با برگزاری تظاهرات و در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون «آمریکا دروغ می‌گوید، مردم می‌میرند. جنگ علیه سوریه را متوقف کنید» و «آمریکا از سوریه خارج شو»، حمله موشکی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان همچنین پارچه‌نوشته‌هایی را با مضمون «جنگ برای امپراتوری (آمریکا) را متوقف کنید»، حمل می کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات  اقدام نظامی آمریکا در سوریه را غیرقانونی توصیف کردند و افزودند سازمان ملل متحد اجازه چنین حمله ای را صادر نکرده بود.

پس از پیروزی های پیاپی ارتش سوریه در مقابل تروریست ها در غوطه شرقی، آمریکا و دو متحد اروپایی‌ این کشور –انگلیس و فرانسه– با طرح ادعاهای واهی حمله شیمیایی دولت سوریه به شهر دوما در این منطقه و با طرح ریزی حمله ای غیرقانونی، بیش از یکصد موشک به سمت این کشور شلیک کردند. این در حالی است که سوریه و هم‌پیمانانش خواستار بررسی صحت این ادعای دولت ها و رسانه های غربی توسط بازرسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی شده بودند. با وجود این، آمریکا و دو متحد اروپایی اش پیش از آنکه  کارشناسان این سازمان عازم سوریه شوند و یا صحت چنین ادعاهایی توسط مراجع بین المللی دیگر بررسی شود، حمله موشکی به سوریه را انجام دادند.