به گزارش پارس نیوز، 

 صدها تن از این فعالان معترض به دولت با راهپیمایی در خیابان‌های شهر تل‌آویو علیه نتانیاهو شعار سر داده و در عین حال پلاکاردهایی به دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: "بی.بی(نتانیاهو) دست از دادگاه عالی بردار" و همچنین "مفسدی مثل تو مشروعیت ندارد". روی یکی دیگر از بنرها نیز نوشته شده بود: "بی.بی و مجرمان سازمان یافته دادگاه عالی را رها کنید!"

قرار است پارلمان اسرائیل موسوم به کنست در دور بعدی نشست‌هایش که در تاریخ 29 آوریل آغاز خواهد شد درباره این لایحه جنجالی به بحث و رای گیری بپردازد.

این لایحه هدفش کاهش اختیارات دادگاه عالی اسرائیل است. در صورتی که این لایحه تصویب شود ظاهرا چیزی شبیه به "الگوی بریتانیا" در اسرائیل پیاده شده به این شکل که تنها پارلمان اجازه لغو و تغییر قوانین را خواهد داشت و قدرت دادگاه عالی را در رای دادن علیه آن دسته از قوانین وضع شده در کنست که مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شوند محدود خواهد کرد.

مخالفان این لایحه آن را نقض حقوق تضمین شده مردم و یک تصاحب قدرت بالقوه از سوی نتانیاهو می‌دانند.

تام تزوکر، یکی از معترضان در این تجمع گفت: دادگاه عالی آخرین جایی است که در آنجا می‌توان جلوی قوانینی را که نتانیاهو می‌خواهد برای تبدیل اسرائیل به یک "دولت نتانیاهویی" تصویب کند، گرفت. من امیدوار هستم که ما بتوانیم در جایی بهتر که دولت از ساکنانش حمایت کند زندگی کنیم.

هانی ژرمان، یک معترض دیگر نیز خاطر نشان کرد: امروز من به طور خاصی نگران هستم چون صحبت از قانون جدیدی شده که معنایش این است که دادگاه عالی دیگر نخواهد توانست به پارلمان بگوید که یک لایحه‌ای غیرقانونی است. من همچنین نگران هستم که دموکراسی ما تضعیف شود.