به گزارش پارس نیوز، 

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران در کابل بار دیگر از مردم خواست تا از طریق ثبت نام در مراکز رای دهندگان برای انتخابات پارلمانی آمادگی بگیرند.

وی افزود: مردم هنوز نمی‌دانند که کارت‌های سابق اخذ رای اعتبار خود را از دست داده است که این موضوع کم کاری کمیسیون انتخابات و دولت افغانستان را نشان می‌دهد.

عبدالله در ادامه تصریح کرد: ثبت نام رای دهندگان سرنوشت ساز است زیرا این نام نویسی قرار است در انتخابات پارلمانی، شورای شهرستان‌ها، ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: موفقیت انتخابات به موفقیت روند ثبت نام رای دهندگان بستگی دارد و اگر این روند با ناکامی روبرو شود بحران کنونی در افغانستان افزایش خواهد یافت.

با وجود گذشت یک هفته از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان در افغانستان تنها 158 هزار نفر به مراکز ثبت نام رای دهندگان مراجعه کرده‌اند.

حضور کمرنگ مردم در مراکز ثبت نام رای دهندگان نگرانی رهبران حکومت وحدت ملی، رهبران سیاسی و کمیسیون انتخابات افغانستان را برانگیخته است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز از تمام کارمندان دولت این کشور خواسته تا همراه با خانواده خودشان در مرازک ثبت نام رای دهندگان حاضر شوند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین از علما، نهادهای جامعه مدنی، بزرگان و متنفذین قومی خواست تا مردم را به مشارکت در روند ثبت نام رای دهندگان تشویق کنند.

این در حالی است که طالبان نیز همزمان با آغاز این روند اعلام کرده است که این آرا ارزشی ندارد خارجی‌ها درباره نتیجه انتخابات تصمیم می‌گیرند بنابراین مردم با عدم حضور در این روند انتخابات را تحریم کنند.

برخی از کارشناسان بر این باروند که عدم مشارکت مردم در انتخابات نظام کنونی افغانستان را از نظر مشروعیت با چالش بزرگی روبرو خواهد کرد.