به گزارش پارس نیوز، 

در پی فراخوان کمیته موسوم به 'NoMuos/NoSigonella' ده ها تن از مردم ایتالیا در جزیره سیسیل در جنوب این کشور ، علیه جنگ در سوریه و پایگاه های نظامی آمریکا در ایتالیا تظاهرات کردند.

ده ها نفر از ایتالیایی های صلح طلب علیه جنگ در سوریه و حضور نظامی آمریکا در کشورشان مقابل فرودگاه نظامی سیگونلا در جزیره سیسیل ، محل حضور نیروهای آمریکایی، با شعار 'بمباران سوریه متوقف شود' ، 'صلح، عدالت و خودمختاری ملت ها' تظاهرات کردند. 

تظاهرکنندگان ضمن ابراز همبستگی با ملت مقاوم سوریه اعلام کردند: تهدیدات هفته های اخیر از سوی آمریکا ، فرانسه و انگلیس علیه سوریه تبدیل به یک حمله موشکی شبانه به دمشق و سایر شهرها شد. به عقیده ما تنها با خروج از سیستم اقتصادی سرمایه داری که از ملت ها سوء استفاده کرده و برای حفظ خود نیازمند جنگ افروزی است، می توان آینده دیگری داشت.

کمیته برگزار کننده این تظاهرات که مخالف حضور پایگاه های نظامی آمریکایی در ایتالیا است، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنگ علیه سوریه، اعلام کرد: حمله اخیر نیروهای مسلح فرانسه، انگلیس و آمریکا به سوریه منجر به تشدید درگیری ها در این کشور و تمام خاورمیانه می شود.

سوریه میدان درگیری امپریالیستی است که هزینه آن را غیر نظامیان متحمل می شوند. همانطور که با عراق و لیبی صورت گرفته است. آنها (غرب) در پی بهانه برای فشردن ماشه اسلحه هستند و این بار ادعا کردند که بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردمش استفاده کرده است. این در حالی که دولت های امریکا، انگلیس و فرانسه در قبال کشتار واقعی و مداوم متحدانشان از جمله اسرائیل علیه فلسطینیان ، ترکیه علیه کردها با همدستی داعش و عربستان علیه ملت یمن، کوچکترین واکنشی نشان نمی دهند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: ایتالیا (در قبال جنگ سوریه) بار دیگر یک بی طرفی دروغین را پیشه کرده است و با این کار خود سعی دارد چهره خود را که هم صف سیاست های جنگ افروزانه امریکاست، پنهان کند. ایتالیا کشور صادر کننده سلاح هایی است که مردم منطقه خاورمیانه را می کشد. 

آنچه در سوریه در حال وقوع است یک اهمیت حیاتی برای سیاست های امپریالیستی بسیاری از دولت ها از جمله ایتالیا دارد که برای خارج نماندن از تقسیم آن کشور، اراضی خود را مانند پایگاه آویانو ، پایگاه سیگونلا (پایتخت پهپادهای آمریکا)، بندر هسته ای 'ائوگوستا' و پایگاه های رادار ، مراکز مدیریت اطلاعات نظامی، در خدمت آنان قرار می دهد و هواپیمابر امریکا در مدیترانه محسوب می شود. 

در این بیانیه با انتقاد از عملکرد دولت های مختلف ایتالیا در پشتیبانی از سیاست جنگ افروزانه آمریکا آمده است: ایتالیا از دیکتاتورهای خونخوار استقبال می کند اما پناهجویانی را که از جنگ هایی که توسط قدرت های غربی، حکومت های نفتی عربی و رژیم صهیونیستی اسرائیل فراری هستند را رد کرده و برای تکمیل این اوضاع ناگوار، سازمان های غیر دولتی را که جان ده ها هزار پناهجو را نجات داده اند، متهم و کشتی آنها را نیز توقیف می کند. 

جزیره سیسیل ایتالیا در جنگ سوریه نیز یک نقش مرکزی دارد. همانطور که در جنگ با لیبی در سال 2011 داشت. پایگاه نظامی امریکا در 'سیگونلا' جاییکه پهپادهای غولپیکر 'Global Hawk ' و قایق های گشت زنی 'Poseidon' مستقر هستند. از جنوب ایتالیا پهپادهای کشنده مسلح به موشک 'پرداتور' به ماموریت می روند.

این کمیته همچنین اعلام کرد که از روز 24 آوریل (چهارم اردیبهشت) تا 25 ماه مه (4 خرداد) فرودگاه 'فونتاناروسا' با محدودیت های پروازها مواجه می شود تا اولویت را به مداخله مرگبار صادر کنندگان دموکراسی با بمب های هوشمندشان بدهد. جزیره سیسیل در این روزها از بندر هسته ای 'ائوگوستا' تا فرودگاه 'پانتلریا'، از رادارهای 'لامپه دوزا' تا 'نیشمی'، تبدیل به پایگاه مرکزی این جنگ ننگین (در سوریه) شده است. قبل از جنگ عراق در سال 1991 میلادی دولت های ایتالیایی برای توجیه سیاست های نئو امپریالیستی نابکارانه خود ، آنهایی را که علیه جنگ وارد میدان می شدند را متهم به در خدمت بودن دیکتاتورهای وقت کرده و بدین ترتیب به پایمال کردن قانون اساسی ادامه دادند. 

وقتی دولتمردان ایتالیا و رسانه های در خدمت آنان، از دفاع 'تمدن' و 'دموکراسی' صحبت می کنند تا موافقت مردم را با سیاست های امپریالیستی خود بدست اورند، منظور آنها دفاع از سود مجموعه نظامی و صنعتی است. هزینه های نظامی ایتالیا امسال به 25 میلیارد یورو می رسد در حالی که بودجه های اجتماعی ، آموزشی، بهداشت و بازنشستگی کاهش پیدا می کند. 

همچنین در روزهای گذشته تظاهرات های دیگری در دفاع از سوریه و علیه حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به این کشور، در شهرهای مختلف از جمله رم، ناپل برگزار شد.