به گزارش پارس نیوز، 

منابع خبری وابسته به مخالفان دولت سوریه مدعی شدند که هسته‌های خاموش و عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش دوباره در مرکز سوریه فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند.

وبگاه خبری «عنب» روز شنبه در گزارشی به نقل از منابع محلی مدعی شد گروه تروریستی داعش مناطق «سبع بیار» و مرکز ایست و بازرسی «ظاظا» در «بادیه» (صحرای سوریه) و «بئر الغاز» در جنوب شهر «القریتین» واقع در استان حمص را به اشغال خود درآورده است.

به رغم اینکه تا به این لحظه رسانه‌های داعش در این ارتباط خبر منتشر نکردند، وبگاه مذکور مدعی شد که پیشروی این گروه تروریستی بعد از عقب‌نشینی نیروهای ارتش سوریه از مقرهای خود صورت گرفته و داعش قصد دارد منطقه «المحسة» واقع در شرق شهر القریتین را اشغال کند.

تحرکات جدید عناصر داعش در صحرای مرکزی سوریه

این وبگاه معارض مدعی شده ست که تحرکات داعش از منطقه غربی شهر «البوکمال» که به وست 160 کیلومتر مربع است، صورت گرفته و همزمان با این تحرکات، انفجارهای شدیدی رخ داد که ناشی از حمله جنگنده‌های ارتش سوریه علیه مواضع داعش بوده است.

ارتش سوریه در طول 6 ماه گذشته موفق شد با پیشروی از جنوب استان حلب و غرب استان حمص داعش را از صحرای سوریه و شهر تدمر و دیرالزور عقب براند.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس