به گزارش پارس نیوز، 

سازمان ملل متحد با رد حکم کمیته رسیدگی به امور مؤسسات مردم‌نهاد این سازمان، دو گروه آمریکایی متمرکز بر حقوق بشر در ایران و کره شمالی را به رسمیت شناخت. اعضای این دو گروه از این پس، اجازه سخنرانی در جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهای وابسته به این سازمان را خواهند داشت.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است 54 عضو شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد روز سه شنبه، درخواست گروه به اصطلاح مردم‌نهاد آمریکایی «مرکز مستندسازی حقوق بشر ایران» را برای مشارکت در فعالیت های این سازمان پذیرفتند. این درخواست با 22 رأی موافق در برابر هفت رأی مخالف و هفده رأی ممتنع پذیرفته شد.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد همچنین درخواست کمیته آمریکایی متمرکز بر حقوق بشر کره شمالی را برای مشارکت در فعالیت های این سازمان، با بیست و نه رأی موافق در برابر شش رأی مخالف و سیزده رأی ممتنع پذیرفت.

ماه فوریه گذشته، نوزده عضو کمیته رسیدگی به امور مؤسسات مردم‌نهاد سازمان ملل متحد، درخواست به رسمیت شناخته شدن این دو گروه را رد کرده بودند. پس از آن بود که آمریکا و کانادا به نهاد بزرگتری در سازمان ملل متحد (شورای اقتصادی و اجتماعی) که آمریکا در آن از حمایت بیشتری برخوردار است، رجوع کردند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، از به رسمیت شناخته شدن این دو گروه استقبال کرد.