به گزارش پارس نیوز، 

در راستای تحقیقات قضایی مظنونان داعشی از سوی دادستانی کل ساکاریا، ماموران پلیس مبارزه با ترور این شهر با همکاری ماموران اطلاعاتی در عملیاتی ضربتی و با محاصره چند آدرس شناسایی شده، چهار عضو داعشی را دستگیر کردند.

بنا بر اعلام این رسانه، 2 نفر از دستگیرشدگان تبعه سوریه و 2 نفر دیگر تبعه عراق هستند که همه آنها در عراق به شک جلادان قدیم مسئول اعدام اسرا بودند.

چندی پیش نیز ماموران مبارزه با ترور شهر آدانای ترکیه اواخر ماه گذشته میلادی با انجام عملیاتی همزمان در نقاط مختلف شهر یک ترک و هفت تبعه سوری را به اتهام عضویت در گروه داعش دستگیر کردند.

ماموران اطلاعاتی ترکیه در جریان بازجویی از دستگیرشدگان به هویت رید حاجی عثمان جلاد مشهور داعشی پی بردند.

به نوشته روزنامه کارار ترکیه، حاجی عثمان یک عنصر اطلاعاتی و جلاد مشهور داعش بود که بسیاری از اعدام های این گروه تروریستی در شهر رقه را بر عهده داشت.

به ادعای رسانه های ترکیه، پس از متلاشی شدن حکومت داعش و خروج عناصر این گروه تروریستی از شهر رقه، بسیاری از آنها با نظارت آمریکا به سایر کشورها از جمله ترکیه و بعضی از کشورهای اروپایی منتقل شده اند.

به نوشته کارار، حاجی عثمان پس از متلاشی شدن حکومت داعش از رقه به ترکیه آمده و با تغییر چهره در شهر آدانا تخم مرغ می فروخت که شناسایی و دستگیر شد.

ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه فوریه سال جاری میلادی تعداد عناصر زندانی داعش در این کشور را 10 هزار نفر اعلام کرد.

ترکیه با احساس خطر از فعالیت های تروریستی عناصر داعش به خصوص بعد از اضمحلال این تشکیلات در سوریه و عراق و متواری شدن اعضای این گروه تروریستی به کشورهای مختلف، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عوامل داعش در داخل این کشور آغاز کرده است.