ارتشبد آکار که به قطر سفر کرده است، با حضور در نمایشگاه دفاع دریایی دوحه در مصاحبه با خبرنگاران آناتولی و تی.آر.تی ترکیه در خصوص عملیات عفرین اظهار کرد: 'هدف ترکیه از عملیات شاخه زیتون، پاکسازی شمال سوریه از وجود تروریست هاست تا مردم این منطقه از زیر فشار ظلم نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د خارج شوند.'

وی بیان کرد: نیروهای پ.ی.د، ی.پ.گ و داعشی با تغییر چهره به صفوف پ.ک.ک پیوسته اند و علیه سربازان ترکیه می جنگند.

 ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

ستاد کل ارتش ترکیه با صدور بیانیه ای از کشته شدن سه هزار و 347 نفر از جنگجویان شمال سوریه در نبرد با نیروهای این کشور و عوامل شبه نظامی ارتش آزاد سوریه خبر داد.

ترکیه هدف از این عملیات را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شود، از منطقه عفرین اعلام کرده است.

آنکارا این نیروها را تروریستی و شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، تهدیدی بر امنیت ملی خود خوانده و هدف آنها را تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه عنوان می کند.

مقامات ترکیه بارها تاکید کرده اند که بلافاصله پس از پایان عملیات عفرین، اقدام ارتش ترکیه علیه مواضع دیگر پ.ک.ک در منبج سوریه و مناطقی از عراق آغاز خواهد شد.