به گزارش پارس نیوز، 

در ابتدای این گفت و گوی تلویزیونی، مجری شبکه فرانس دو از 'ایمن سوسان' پرسید: شب گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که اطلاعات و اسناد موثق و انکار ناپذیری در اختیار دارد که حمله بامداد شنبه به سوریه را توجیه می کند. نظر شما در این باره چیست؟

سوسان گفت: اجازه دهید مطلبی را به شما بگویم. در اردوی ائتلاف حمله به سوریه، دو گانگی و حتی چند گانگی مشاهده می شود. در حالی که مکرون اینگونه سخن می گوید، امروز (دوشنبه) بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس گفت که ما نمی توانیم بگوییم که حکومت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. روز گذشته نیز وزیر دفاع آمریکا بر همین موضوع تاکید کرد. من شما را به گزارش وزارت امور خارجه فرانسه ارجاع می دهم که در چهارده آوریل اعلام کرده بود که اتهامات ما بر پایه تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی بوده است. آیا به نظر شما حمله به کشوری با اینگونه ادعاهای واهی، مسخره نیست؟

معاون وزیرخارجه سوریه در ادامه افزود: ما همچنان هرگونه حمله شیمیایی به شهر دوما را توسط دمشق تکذیب می کنیم. دقیقا چون از خود مطمئن هستیم، از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تحقیق دعوت کردیم به سوریه بیایند که قرار بود جمعه به دمشق برسند اما این حمله حضور آنها را به تاخیر انداخت. 

سوسان در ادامه گفت: باید حقیقت را بدانید که این حمله، یک تجاوز آشکار و فاجعه آمیز بود. آنها ساختمانی را در یک سایت علمی نابود کردند. این ساختمان پیشتر توسط بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی بازدید شده بود و آنها در گزارش های خود اعتراف کرده بودند که هیچ نشانه ای مبنی بر وجود سلاح شیمیایی در آنجا نیافتند. 

مجری در پایان پرسید: پاسخ شما به مکرون چیست و آیا به فکر انتقام جویی از فرانسه هستید؟

وی پاسخ داد: ما به دنبال انتقام جویی نیستیم. وظیفه ما مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در داخل کشورمان است. بهتر است بدانید این تروریست هایی که در سوریه هستند، همانهایی هستند که در پاریس و نیس اقدام تروریستی انجام دادند و موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد بی گناه شدند. ما در اینجا با تروریست ها می جنگیم و من متاسفم که آقای مکرون با مشارکت در این تجاوز، فرصت تبدیل شدن به یک انسان بزرگ را از دست داد.