به گزارش پارس نیوز، 

 «سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند تاکید کرد که امروز در نشست وزرای خارجه اروپایی هیچ تصمیمی در زمینه تحریم‌های ایران گرفته نشد.

وی همچنین گفت که اما در صورتی که اروپا قصد داشته باشد تصمیمی بگیرد، انتظار می‌رود که قبل از 12 ماه می(22 اردیبهشت) صورت گیرد تا تلاش شود که واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ تشکیل جلسه دادند. در این جلسه به ریاست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه به طیفی از مسایل مهم جهانی پرداخته شد که تحولات سوریه و توافق هسته‌ای ایران و آینده روابط با روسیه از جمله مسایل اصلی هستند.

موگرینی پیش از ورود به این نشست اعلام کرد که ایران به تعهداتی که در قالب توافق هسته‌ای دارد، پایبند بوده است و اروپا تصمیمی برای تحریم این کشور در نشست امروز ندارد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم ضمن تاکید بر تعامل با روسیه به منظور یافتن راهکاری برای حل بحران سوریه، از حفظ توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد.

روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته بود آمریکا و اروپا درباره مسئله موشکی و بازرسی‌ها از ایران در آستانه توافق هستند و تنها مسئله باقی مانده «بندهای غروب آفتاب» است.