به گزارش پارس نیوز، 

بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه امروز در سخنانی از روسیه و آمریکا خواست تا «دعوای خیابانی» دو کشور درباره سوریه را متوقف کنند.

نخست وزیر ترکیه در واکنش به تهدید روسیه توسط ترامپ در سوریه ادامه داد: از هر دو کشور می خواهم تا به رقابت هائی که موجب کشته شدن غیرنظامیان در سوریه می شود پایان دهند.

وی بدون اشاره به تجاوز نظامی کشورش به خاک سوریه بدون کسب مجوز از سوی دولت قانونی دمشق در قالب عملیات موسوم به شاخه زیتون افزود: اکنون زمان مناسبی برای رقابت نیست.

لازم به ذکر است، ترامپ ساعاتی پیش ابتدا در توئیتی مسکو را در سوریه به مبارزه طلبیده  و اعلام کرده بود: روسیه وعده داده تا هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. روسیه آماده باش، چون موشک‌ های زیبا، جدید و هوشمند ما دارند می‌آیند. تو نباید شریک حیوانی باشی که مردم خود را با گاز کشته و از آن لذت می برد.

وی سپس در پیام دیگری نوشت: روابط ما با روسیه بدتر از هر زمان دیگری است. این سطح از روابط حتی بدتر از دوران جنگ سرد است. هیچ دلیلی برای این موضوع وجود ندارد. روسیه به کمک ما برای اقتصادش نیاز دارد، چیزی که انجام آن بسیار آسان خواهد بود و ما به همکاری همه کشورها با هم نیاز داریم. آیا این مسابقه تسلیحاتی متوقف می شود؟