به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارش امروز خود نوشت: دونالد توسک، رئیس شورای اروپا طی سخنانی در دوبلین پایتخت ایرلند به این موضوع که چقدر برکسیت باعث عصبانت وی شده و ممکن است یکی از غم‌انگیزترین لحظات در تاریخ اخیر اروپا شود، پرداخت و گفت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده وی از تمرکز بر یکپارچگی بیشتر اروپا منحرف در عوض بیشتر به نحوه برخورد با تجزیه و فروپاشی مشغول شود.

وی خطاب به شرکت کنندگان در انجمن حقوقی دانشگاه کالج دوبلین گفت: من برکسیت را دوست ندارم. این واقعا به معنای کتمان حقیقت است. من معتقدم برکسیت یکی از غم انگیزترین لحظات در تاریخ اروپای قرن 21 است. در حقیقت گاهی اوقات من حتی در مورد آن عصبانی می شوم.

توسک افزود: متاسفانه امسال عمدتا به برکسیت اختصاص خواهد داشت. این بدان معنی است که به جای یکپارچگی و ادغام بیشتر، در واقع با تقسیم شدن و تجزیه روبرو خواهیم شد.

وی همچنین گفت بیشتر توجه وی حذف یا به حداقل رساندن اثرات منفی برکسیت خواهد بود.

توسک همچنین کشور میزبان خود یعنی ایرلند را با کشور همسایه انگلیس مقایسه کرد و گفت با وجود اینکه ایرلند در مقایسه با انگلیس نسبتا مهاجران بیشتری از اتحادیه اروپا پذیرفته است، اما مشکلات یا نگرانی های مربوط به مهاجرت در این کشور به نسبت کمتر از انگلیس است.

دونالد توسک در جلسه پرسش و پاسخ که بعد از سخنرانی وی برگزار شد نیز گفت "چشم اندازهای وسیعی" برای آینده اتحادیه اروپا نمی بینم اما در عوض مهمترین چیز در سیاست این است که همیشه برای رسیدن به آنچه که ممکن است تلاش باید کرد.