به گزارش پارس نیوز، 

آژانس کنترل ترافیک هوایی اروپا روز سه‌شنبه 10 آوریل به شرکت‌های هواپیمایی هشداری 72ساعته برای پرواز بر فراز مدیترانه شرقی اعلام کرد. این نهاد گفته که در سه روز آینده احتمال حمله هوایی به سوریه وجود دارد.

بر اساس هشداری که آژانس کنترل ترافیک هوایی اروپا اعلام کرده، ظرف 72 ساعت آینده امکان حمله هوا به زمین و یا پرتاب موشک‌های کروز به سوریه وجود دارد، بر همین اساس آژانس مزبور از شرکت‌های هواپیمایی خواسته که در این مدت در برنامه‌ریزی برای پروازهای خود بر فراز مدیترانه شرقی و منطقه پروازی نیکوزیا (قبرس) این موضوع را در نظر بگیرند.

شرکت‌های سازماندهی پرواز در کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشتر به خطوط هوایی خود در مورد پرواز در محدوده هوایی سوریه هشدار داده و خواسته بودند حتی‌المقدور از پرواز در این منطقه خودداری کنند.

آخرین پروازهای تجاری بر فراز سوریه ساعت 1:15 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 11 آوریل از سوی شرکت‌های هوایی سوریه و خطوط هوایی مدیترانه لبنان به‌منظور ردیابی صورت گرفت. بعد از این ساعت دیگر هیچ پروازی در حریم هوایی سوریه صورت نگرفته است.

یک سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز چهارشنبه گفت که این شرکت نیز هشدار پرواز بر فراز مدیترانه شرقی را دریافت کرده و با مقامات مسئول در تماس است.

هشدار اخیر آژانس ترافیک هوایی اروپا بالاترین درجه هشدار هوایی از زمان سقوط هواپیمای پرواز MH17 خطوط مالزی بر فراز اوکراین است. هواپیمای مزبور بر اثر پرتاب موشک سقوط کرد و 298 سرنشین آن کشته شدند.

هشدار آژانس ترافیک هوایی اروپا بر اساس سندی از آژانس امنیت اروپا صادر شده که وظیفه سازماندهی امنیت در این قاره را به‌عهده دارد.

پس از حمله شیمیایی روز شنبه (7 آوریل) به مواضع شورشیان در شهر دوما، آمریکا تهدید کرد که به سوریه حمله هوایی خواهد کرد.