به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد که دولت ترامپ به دنبال جلب نظر چند کشور در اروپاو خاورمیانه برای حمله تلافی جویانه به سوریه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های آمریکایی گفتند که دولت این کشور در حال بررسی یک پاسخ نظامی چند ملیتی به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه است.

این مقام ها که نامی از آن ها در گزارش رویترز نیامده، از فرانسه و انگلیس و برخی کشورهای متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه را به عنوان شرکای احتمالی دولت ترامپ در عملیات نظامی علیه سوریه نام بردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که به زودی تصمیم خود را درباره واکنش نظامی به حمله شیمیایی دوما اعلام خواهد کرد.

به نوشته رویترز، براساس گمانه زنی های کارشناسان، حملات تلافی جویانه از سوی آمریکا و شرکایش در صورت وقوع تاسیساتی را هدف قرار خواهد داد که به این حمله شیمیایی ارتباط داده شده اند.

این کارشناسان از پایگاه هوایی الضمیر در استان دمشق که بالگردهای ام‌آی8 سوریه در آن نگهداری می شود را به عنوان یکی از اهداف احتمالی نام بردند.

یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده نیز گفت: حمله احتمالی به سوریه بر اهداف مرتبط با برنامه تسلیحات شیمیایی این کشور متمرکز خواهد بود.

براین اساس، در صورت تصمیم برای حمله ای تحریک آمیزتر، پایگاه هوایی حمیم ممکن است مورد هدف قرار گیرد.