به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد ظریف، در هنگام ورود به برزیل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مباحث منتشر شده در مورد استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه علیه مخالفانش و اتهامات ترامپ به ایران در این ارتباط و همچنین حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به یک پایگاه هوایی در سوریه ، تصریح کرد: همانطور که میدانید ایران مواضع صریحی علیه سلاح شیمیایی دارد و ما از ابتدا هرگونه استفاده سلاح شیمیایی از سوی هر کس علیه هر کس را محکوم کرده و می کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت آمریکا به دنبال بهانه‌جویی برای مداخله است، اظهار کرد: وضعیت تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه وضعیت خوبی نیست. آنها هر روز دچار شکست های جدید می شوند. آمریکا و اسرائیل در مراحل مختلف برای دادن روحیه به تروریستها در سوریه وارد میدان شده‌اند و حملات اخیر صهیونیست‌ها به سوریه که در گذشته نیز سابقه داشته است، در همین چارچوب است. هر موقع که تروریست ها با شکست روبرو می شوند، رژیم صهیونیستی اقدام به انجام عملیات می کند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تاکید کرد: اطلاعات موثقی در دست است که آمریکایی‌ها تروریستهای داعش را به مناطق دیگر منتقل می کنند تا از سرمایه‌گذاری خطرناکی که در سوریه کرده‌اند بتوانند در سایر مناطق استفاده کنند و این نوع سیاستها عواقب خطرناکی برای صلح و امنیت منطقه و عرصه بین‌الملل و حتی آمریکا به همراه خواهد داشت.

این خبر تکمیل می‌شود.