به گزارش پارس نیوز، 

«پییر رفول» تفاهم نامه امضا شده میان این جریان و حزب الله در تاریخ 6 فوریه سال 2006 را راهبردی و مستحکم توصیف کرد و اختلاف های انتخاباتی میان دو طرف در برخی حوزه های انتخاباتی از جمله جبیل-کسروان در جبل لبنان را کم اهمیت دانست.
این مقام لبنانی خاطرنشان کرد که ائتلاف انتخاباتی ربطی به ائتلاف سیاسی و راهبردی ندارد.
وی در واکنش به سخنان ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه در باره ائتلاف جریان ملی آزاد و جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری نخست وزیر نیز گفت: این دو جریان تنها در سه حوزه از 15 حوزه انتخاباتی و به طور مشخص در حوزه اول بیروت، حوزه دوم شمال و حوزه زحله با یکدیگر ائتلاف و در 12 حوزه انتخاباتی با هم اختلاف دارند.
وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری لبنان افزود در انتخابات ائتلاف های سیاسی وجود ندارد بلکه تفاهم هایی به خاطر مصلحت و ثبات لبنان صورت می گیرد.
وی تاکید کرد که جریان ملی آزاد به خاطر پایبندی به سوگندی که میشل عون رئیس جمهوری بعد از انتخابش در تاریخ 31 اکتبر سال 2016 یاد کرد، آزادانه با همه تعامل دارد.
هماهنگ کنند جریان ملی آزاد لبنان گفت که «جبران باسیل» رهبر این جریان در البترون (حوزه دوم شمال) با وجود تمامی تلاش هایی که برای شکست دادن وی انجام می شود، پیروز خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر روابط با حزب الله بهتر از گذشته است.
نامزد جریان ملی آزاد با بیان این که تفاهم با حزب الله فراتر از تمامی این ظرفیت هاست، افزود که ائتلاف راهبردی یک مصلحت شخصی نیست زیرا در حال حاضر این روابط از هر زمانی مستحکم تر است.
رفول به توافق های انجام شده میان جریان ملی آزاد و حزب الله در دیدار اخیر میان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و جبران باسیل رهبر این جریان اشاره کرد و گفت که این توافق ها روی ساختن کشور و مبارزه با فساد متمرکز بوده است.
وی افزود: طرحی میان جریان ملی آزاد و حزب الله در باره ساختن کشور وجود دارد و ما هرگز نخواهیم توانست در کشوری فاسد و جایی که افراد دنبال سهم خواهی باشند، باقی بمانیم. ما مصلحت شهروندان را می خواهیم.
وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری لبنان اظهار داشت: روابط با حزب الله آسیب نمی بیند زیرا بر اساس مبانی و اصول ایجاد شده و دو انسان شریف در لبنان آن را امضا کرده اند.
اشاره رافول به تفاهم نامه ای است که در سال 2006 سید حسن نصرالله و میشل عون آن را امضا و اعلام کردند.
وی در باره روند انتخابات در لبنان و به طور مشخص حوزه دوم شمال که دارای 10 کرسی است نیز گفت: لبنان احتمالا شاهد اتفاق های غافلگیر کننده در ارتباط با نتایج انتخابات در حوزه دوم شمال خواهد بود.
مقام لبنانی تاکید کرد که فراکسیون تغییر و اصلاح بزرگترین فراکسیون در لبنان خواهد بود.
وی افزود ما خواهان ادامه نخست وزیری سعد الحریری هستیم و از بازگشت آوارگان سوری با گشودن باب گفت و گو میان دولت های لبنان و سوریه حمایت می کنیم.
شبد**1480**9122