روزنامه «الشرق الاوسط» روز شنبه گزارش کرد که هیئتی متشکل از مقام‌های روسی وارد سرزمین‌های اشغالی شده تا مانع از حملات برنامه ریزی شده اسرائیل به تاسیسات موشکی حزب الله لبنان در جنوب این کشور شوند.

 آنطور که این روزنامه گزارش کرده است هئیت روسی به ریاست «نیکلای پاروشف» رئیس شورای امنیت این کشور روز جمعه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کرد.

این مقام روسی اعلام کرد که این ملاقات بعد از گفت‌و‌گو با مقام‌های ارشد اسرائیلی درباره  نفوذ ایران در منطقه صورت گرفت.

بر این اساس، برخی مقام‌های مطلع در این باره گفتند که به دنبال دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در هفته گذشته و تهدید او در حمله  به اهداف ایران و حز‌ب‌الله درسوریه و جنوب لبنان، روسیه تصمیم گرفت تا پاروشف را برای ارزیابی و درک نگرانی اسرائیل به ویژه  درباره رویکردهای ایران در زمینه عقب نشینی از جنوب روسیه به منطقه اعزام کند.

نتانیاهو  در جریان ملاقات خود به پوتین گفته بود در صورتی که جامعه بین‌المللی اقدامی برای توقف حضور نظامی ایران در سوریه و ساخت کارخانه‌های موشک‌‌های نقطه‌زن در لبنان انجام ندهد، اسرائیل اقدام نظامی خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو همچنین در دیدار با پوتین با مدعی شد که ایران لبنان را به یک پایگاه موشکی تبدیل کرده است.

بنیامین نتانیاهو در این دیدار به پوتین گفته بود:«حضور ایران در لبنان و ساخت تاسیسات موشکی در آنجا تهدیدی برای اسرائیل است و ما نمی‌توانیم این تهدید را تحمل کنیم.»