میکا برژینسکی، مجری، روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی از ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید به سبب پاسخ وی به پرسشی درباره اتهامات مطرح‌شده علیه پدرش مبنی بر آزار جنسی چندین زن، به شدت انتقاد کرد. ایوانکا در گفتگو با ان بی سی، گفته بود اینکه از او درباره اتهامات جنسی پدرش سؤال کنند رفتار درستی نیست.

ایوانکا ترامپ پس از این اظهارات با موجی از انتقادها روبرو شده است. بسیاری معتقدند او به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید –و نه تنها دختر رئیس جمهور آمریکا– خود را در چنین موقعیتی –یعنی مواجهه با سؤالاتی درباره اتهامات علیه دونالد ترامپ– قرار داده است. مجری شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» که از مخالفان جدی سیاست های رئیس جمهور آمریکاست، نیز روز سه شنبه به جمع منتقدان از ایوانکا پیوست. برژینسکی ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا و بانوی اول این کشور، را نیز از موج انتقادات خود بی نصیب نگذاشت.

برژینسکی در این باره گفت: وظیفه ایوانکا در منصب فعلی‌اش در کاخ سفید مبارزه برای احقاق حقوق زنان است و اگر او نمی تواند به یک سؤال پاسخ دهد، بنابراین شغل او یک شوخی بیش نیست؛ یک شوخی مضحک همانند نقش ملانیا ترامپ در مبارزه با آزار و اذیت در فضای مجازی که به نظر من توهینی به زنان است.

نیوزویک می افزاید گزارش روز دوشنبه سی ان ان به نقل از یک منبع ناشناس نیز حاکی از آن است که رفتارهای ایوانکا، جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، را به ستوه آورده است. گفته می شود کلی ایوانکا را به سخره گرفتن دولت آمریکا متهم کرده است. کلی معتقد است ایوانکا هر زمان که دلش بخواهد نقش مشاور رئیس جمهور و یا دختر او را بازی می کند.

از سوی دیگر، ملانیا دوشنبه طی سخنانی در جمع فرمانداران ایالت های مختلف آمریکا از آنها خواست در مبارزه با آزار و اذیت در شبکه های اجتماعی به او کمک کنند. این در حالی است که کمپین ملانیا ترامپ علیه آزار و اذیت در فضای مجازی انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. منتقدان ملانیا را به دورویی در این زمینه متهم می کنند؛ زیرا همسر وی (دونالد ترامپ) یکی از افرادی است که بسیاری را در فضای مجازی (توییتر) هدف حملات لفظی خود قرار داده است. برژینسکی و جو اسکاربرو (عضو اسبق مجلس نمایندگان آمریکا و مجری ام اس ان بی سی) دو تن از قربانیان حملات توییتری ترامپ هستند. اسکاربرو در این باره اظهار کرد: ملانیا ترامپ یا باید همسرش را بابت آزار و اذیت افراد در فضای مجازی بازخواست کند و یا اینکه سخن گفتن درباره مبارزه با اینگونه رفتارها را متوقف کند.