شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد آمریکا ابراز تمایل کرده است بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس در نزدیک ترین زمان ممکن حل شود و دوحه از تمامی راهکارها برای حل این بحران استقبال می کند.

وزیر خارجه قطر در ادامه مصاحبه خود با روزنامه فرانسوی فیگارو، درباره روابط کشورش با ایران گفت: ما اختلافاتی با ایران داریم. که باید به آن اعتراف و از طریق گفتگو آن را حل کنیم؛ چرا که این اختلافات تنها راه حلی سیاسی دارند.

وی در خصوص میدان مشترک گازی (با ایران) نیز گفت: ما به بهره برداری از گاز ادامه می دهیم و امور در جریان است.

وزیر خارجه قطر گفت: آمریکا خواهان برگزاری نشست سالیانه ای برای شورای همکاری خلیج فارس در ماه مه است و ما آماده مشارکت در آن هستیم.

وی همچنین تأکید کرد رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا سه بار به قطر سفر کرده و پیشنهاداتی را برای خروج از این بن بست ارائه داده است و قطر تنها کشوری است که به این پیشنهادات پاسخ داده است.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تشدید اقدام نظامی را بعید می دانید، گفت: افزایش تنش نظامی اتفاق نخواهد افتاد و من اطمینان دارم اوضاع در نهایت تحت کنترل خواهد بود.

وی تأکید کرد قطر از تلاش برای مقابله با تروریسم خودداری نمی کند و تمامی کشورها می توانند اقدامات بیشتری انجام دهند؛ بطور مثال قطر قوانین جدیدی را برای مبارزه با منابع مالی تروریسم تصویب کرده است و در نشستی که مقرر است در ماه آوریل در خصوص بررسی منابع تروریسم برگزار شود، در قالب هیئتی بلندپایه شرکت خواهد کرد.