پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف در مطلبی به پیش بینی جزئیات سخنرانی رئیس سابق حزب استقلال انگلیس در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کارانه آمریکا و تمجید وی از رئیس جمهور آمریکا پرداخت و نوشت: «نایجل فراژ» رئیس سابق حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) و حامی خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) قرار است در بزرگترین رویداد محافظه کارانه آمریکا سخنرانی کند. این درحالی است که روابط میان واشنگتن و لندن مانند گذشته گرم نیست. 

برخی منابع خبری پیش بینی کردند نایجل فراژ از دوستان و حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان مهمترین چهره انگلیسی حاضر در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کارانه آمریکا» (CPAC) به تمجید از عملکرد ترامپ و پیشبرد وعده های مبارزات انتخاباتی او خواهد پرداخت. انتظار می رود فراژ به منظور تقویت روابط خود با ترامپ، از او با عنوان «مردی که رای دهندگان خود را ناامید نمی کند» یاد کند.

رئیس سابق حزب یوکیب پیش از این در مصاحبه با تلگراف به تمجید از ترامپ پرداخت و گفت: اینجا مردی هست که در حال رسیدن به موفقیت های فوق العاده ای است؛ مردی که از توقعات خوشبینانه ای که از عهده رئیس جمهور آمریکا بر می آید، فراتر رفته است.

بر اساس گزارش تلگراف، نایجل فراژ قصد دارد در این کنفرانس به پیامدهای مثبت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز بپردازد.

«کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کارانه آمریکا» بزرگترین گردهمایی سالیانه در آمریکا است که با شرکت هزاران نفر از سیاستمداران، منتقدان و فعالان محافظه کار برگزار می شود. نایجل فراژ از مقامات برجسته جناح راست به همراه آرون بنکس و اندی ویگمور، از متحدانش در این اجلاس حضور یافته اند.

رئیس سابق حزب استقلال انگلیس یکی از حامیان خارجی ترامپ در رقابت های انتخاباتی سال 2016 آمریکا است. او همچنین نخستین سیاستمدار خارجی بود که پس از انتخاب ترامپ با او دیدار کرد. ترامپ نیز به نوبه خود چندین مرتبه به تعریف و تمجید از فراژ پرداخت و حتی پیشنهاد کرد او بهترین گزینه به عنوان سفیر انگلیس در آمریکا است.

«کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کارانه آمریکا» 21 فوریه آغاز شده است و تا 24 ماه جاری میلادی ادامه دارد.