دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگار شبکه انگلیسی آی تی‌وی گفته است که در سال 2018 دو سفر، کاری و رسمی، به انگلیس خواهد داشت.

به نوشته روزنامه ایوینینگ استاندارد، ترامپ به خبرنگار آی تی‌وی گفت ترزا می نخست وزیر انگلیس دوبار از وی برای سفر به انگلیس دعوت کرده است که این سفرها در سال 2018 انجام خواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا قبل از شروع مصاحبه به خبرنگار آی تی وی گفته است که سفر رسمی وی به انگلیس ماه اکتبر انجام خواهد گرفت.

اوایل سال 2017 خانم می رسما از ترامپ برای سفر به انگلیس دعوت کرده بود اما مردم انگلیس با راه اندازی طوماری رسمی خواستار جلوگیری از این سفر شده بودند.

دلیل این مخالفت مردمی، رفتارهای نژادپرستانه ترامپ و فرمان اجرایی وی برای جلوگیری از ورود مسملانان به آمریکا، رفتار وی در قبال زنان و بعدها حمایت رئیس جمهور آمریکا از یک گروه راست‌گرای افراطی در انگلیس بود.

چندی پیش اعلام شد ترامپ برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن به انگلیس سفری رسمی خواهد داشت که باز هم با مخالفت مردم انگلیس مواجه شد. 

سپس این سفر از سوی آمریکا لغو شد اما اکنون بار دیگر با وجود ترس از تظاهرات مردمی، موضوع بحث برانگیز سفر ترامپ به انگلیس مطرح شد.

ترامپ همچنین در مصاحبه با آی تی وی گفته بود اگر جای خانم ترزا می بود، به نحوه دیگری وارد مذاکرات برگزیت(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می‌شد و قاطع‌تر عمل می‌کرد.