پرونده هایی در مورد آلودگی گوشت مرغ و خوک در آمریکا وجود دارد که کمترمورد توجه واقع شده اند و حاوی اطلاعات بسیار مهمی هستند. تجزیه و تحلیل‌های گاردین نشان می دهد 15 درصد از مردم آمریکا سالانه دچار بیماری های منتقل شده از گوشت به بدن انسان می شوند. به عبارت دیگر از هر هفت نفر در آمریکا یک نفر با گوشت آلوده بیمار می‌شود.

گاردین با همکاری اداره روزنامه نگاری انگلیس به شواهدی دست یافته که نشان می دهد ماجرای آلودگی گوشت در آمریکا بسیار جدی است.

گاردین در ادامه‌ گزارش خود به مواردی از این آلودگی ها اشاره می کند که در گزارش‌های دولتی آمریکا منعکس نشده اند؛ از موارد مهمی که این روزنامه در تحقیقاتش به دست آورده است می توان به پیدا شدن گوشت مرغ فاسد در ظروف پلاستیکی مخصوص فروش در فروشگاه های آمریکا و آغشته‌شدن گوشت خوک به  آلودگی‌های سطح زمین در کشتارگاه‌ها هنگام کشتار اشاره کرد.

 یکی دیگر از موارد عدم رعایت ایمنی غذا این است که مرغ ها پس از آنکه در آلودگی‌های کف کشتارگاه مدتی بر زمین می‌مانند با کلر شسته شده و به خط بسته بندی بازگردانده می شوند. طبق نظر کارشناسان این موارد همگی خطر جدی برای سلامت مصرف کنندگان هستند.

«پرفوسور اریک میلستون»، کارشناس ایمنی غذا در دانشگاه ساسکس انگلیس، در این باره به گاردین گفت: به دلیل وجود عفونت‌های ناشناخته که می‌تواند از لاشه‌های حیوانات منتقل شود. این خطر وجود دارد که با این سیستم آلودگی بیشتر منتقل شود از این رو آمار مسمومیت غذایی با گوشت آلوده در آمریکا از اروپا بسیار بیشتر است.

همچنین یکی از بازرسان اداره‌ بهداشت گوشت در انگلیس گفت: برای سرعت بخشیدن در کار و افزایش سودآوری این میزان خطا اجتناب ناپذیر می‌شود و سلامت مردم به خطر می‌افتد.

گاردین موفق شده است اسناد منتشرنشده مرتبط با فعالیت 47 کارخانه گوشت و مرغ در آمریکا را به دست بیاورد.

برخی از اسناد متعلق به کارخانه  Pilgrim’s Pride که یکی از بزرگترین تامین کنندگان گوشت خوک و مرغ در آمریکاست، نشان می دهد قوانین بهداشتی در این کارخانه رعایت نشده و گوشت تولید شده توسط این کارخانه به شدت آلوده است.

یک مامور ارشد اداره بهداشت منابع ملی آمریکا در این باره می گوید: اسناد به دست آمده از Pilgrim’s Pride نشان دهنده‌ نقض آشکار ایمنی مواد غذایی در آمریکاست و اداره بهداشت غذا موظف است این مساله را پیگیری کند، اما گاردین معتقد است انگلیس باید معامله‌ بزرگ خرید گوشت از آمریکا را که پس از برکسیت اجرایی می شود، متوقف کند.

 منتقدان این معامله معتقدند با توجه به آمار بالای بیماری‌های غذایی در آمریکا این معامله سلامت مردم انگلیس را به خطر می اندازد.

گاردین در ادامه افشاگری  علیه سیستم ایمنی غذایی در آمریکا نوشت: "برخی از مرغ های ذبح شده در آمریکا با  وجود مدفوع در داخل بدن حیوان فراوری شده و در فروشگاه‌ها توزیع شده است. همچنین بسیاری از گوشت های خوک در آمریکا با روغن‌های صنعتی مورد استفاده در کشتارگاه‌ ها آلوده شده‌اند.

در گزارش گاردین آمده است  دست کم در هر هفته 150 مورد نقض ایمنی مواد غذایی در این کارخانه ها رخ می‌دهد و هزاران مورد تخلف در سال 2016 نشان می‌دهد که این مساله در طول سالیان متمادی ادامه داشته و موضوعی ریشه دار است.

گاردین نوشت: کارخانه‌های گوشت و مرغ آمریکا تجهیزات قدیمی‌ دارند و یا دارای روش های قدیمی برای ذبح و نگهداری گوشت هستند. از این رو دربرخی اسناد مشاهده شده است که برای احیای گوشت مرغ و جلوگیری از فساد آن از کلر استفاده شده است.

«کری مک کارتی»، وزیر اسبق بهداشت انگلیس پس اعلام سازمان بین المللی مواد غذایی در انگلیس مبنی بر عدم رعایت ایمنی غذایی در آمریکا از وزیر کنونی بهداشت و وزیر بازرگانی خواست تا این معامله را لغو کرده و تا زمانی که از استانداردهای آمریکا اطمینان نیافته اند،  از این کشور هیچ گوشتی وارد نکنند.