سوزان تورنتون، معاون آسیا-اقیانوسیه وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور درباره کره شمالی راهبرد «بینی خون آلود» (گوشمالی) را دنبال نمی‌کند. معاون آسیا-اقیانوسیه وزارت خارجه آمریکا در این باره تأکید کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، برنامه‌ای برای حمله پیشگیرانه به کره شمالی ندارد.

 بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، راهبرد پیشنهادی بر این اساس است که یک حمله در ابعاد کوچک، محدود و دقیق علیه سایت‌های هسته‌ای یا دیگر تأسیسات هسته‌ای کره شمالی انجام می گیرد، به نحوی که نهایتا به تحریک کره شمالی برای پاسخ دادن منجر نشود. این موضوع طی جلسه مقامات کاخ سفید با سناتورها مطرح شده است.

بر اساس موارد مطرح شده، موضعی که کاخ سفید دارد، سیاست کمپین «حداکثر فشار» است که از طریق تحریم ها ایجاد می شود و هدفش کشاندن کره شمالی به میز مذاکرات است؛ در همین حال، گزینه های نظامی نیز بر روی میز هستند.

جین شاهین، سناتور دموکرات و جیمز ریش، سناتور جمهوری خواه، اعلام کردند که در این جلسه شنیده‌اند که دولت آمریکا رویکرد «بینی خون آلود» را در نظر ندارد، به این معنی که حمله نظامی صورت گرفته، به یک جنگ بزرگ منجر نخواهد شد.