روزنامه دولتی کره شمالی با انتشار گزارشی ضمن بی اعتبار کردن شعار انتخاباتی «اول آمریکا» دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، پیش بینی کرد این شعار در نهایت باعث سقوط آمریکا و پایان یافتن نفوذ آن در عرصه بین‌المللی می شود.

«رودونگ سینمون»، روزنامه رسمی حزب کارگر جمهوری خلق کره و صدای دولت پیونگ یانگ روز گذشته در سرمقاله خود نوشت: دکترین ترامپ انزوا و نابودی امپراتوری شیطان بزرگ را در همه جنبه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و دیپلماسی تسریع می کند. این شعار از سوی منتقدان در جامعه بین المللی مردود است چراکه این دکترین، جهان را به یک تئاتر پرهرج و مرج و جنگل بدون قانون  تبدیل می کند.

پیش از این، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد شعار ناسیونالیستی «اول آمریکا» علاوه بر نابودی آمریکا، متحدان و هم پیمانان این کشور را هم با معضل مواجه می سازد و باعث بروز هرج و مرج در اقتصاد کشورهای غربی خواهد شد.

پس از آزمایش های متعدد موشکی کره شمالی و حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، تنش ها در این منطقه به اوج خود رسیده است. از سوی دیگر، آغاز مذاکرات صلح دو کره  سدی در برابر اجرای سیاست های خصمانه آمریکا در شبه جزیره کره است. به همین منظور، واشنگتن سعی دارد به هر نحوی دلیل توجیه کننده ای برای حضور نظامی خود بتراشد.

چندی پیش، کره شمالی اعلام کرد در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی شرکت خواهد کرد. هر دو طرف توافق کردند تا از طریق گفتگو، مشکلات میان دو کشور را حل و فصل نمایند و از طریق مذاکره نظامی از بروز اختلافات جلوگیری کنند. خبرگزاری مرکزی کره شمالی  در این راستا با انتشار مطلبی نوشت: «نیروهای خارجی نمی خواهند تنش در شبه جزیره کره از بین برود و قدرت یکپارچه در منطقه ایجاد شود».