کمیته‌ای متشکل از نمایندگان همه احزاب سیاسی در پارلمان انگلیس در گزارشی اعلام کرد از هر ۵ نفر کارکنان مجالس انگلیس، یک نفر مورد آزار جنسی قرار گرفته یا شاهد سوء استفاده جنسی از دیگر کارکنان بوده است.  

روزنامه گاردین در این باره نوشت، در این گزارش پیشنهاد‌هایی به منظور رفع زورگویی و سوء استفاده در مجالس این کشور ارائه شده است که براساس آن، نظام جدیدی برای دریافت شکایات کارکنان و نیز سازوکار مستقل از احزاب، برای رسیدگی به موارد فساد جنسی نمایندگان، ایجاد خواهد شد.  

بر اساس این گزارش به منظور مبارزه با سوء استفاده جنسی نمایندگان مجالس اعیان و عوام انگلیس، پیشنهاد شده است نمایندگان فاسد این کشور معلق یا اخراج شوند.

 آندرا لیدسام که سرپرستی کمیته رسیدگی به موارد سوء استفاده جنسی را در مجلس انگلیس برعهده دارد به نمایندگان مجلس هشدار داده است افرادی که در مجلس به زورگویی یا سوء استفاده جنسی دست بزنند، با تحریم واقعی روبرو خواهند شد. معلق کردن عضویت نمایندگان فاسد برای مدتی معین، محرومیت از ادامه عضویت در مجلس و در نتیجه، فراهم کردن انتخابات میان دوره‌ای در حوزه انتخابیه نماینده اخراجی، از دیگر مجازات‌های پیشنهاد شده برای سالم کردن فضای مجالس انگلیس است.

براساس معیار‌هایی که در گزارش این کمیته آمده است تا زمانی که شکایات از افراد فاسد در مجلس به رای قطعی نرسیده باشد، نام سوء استفاده کنندگان جنسی نباید افشا شود اما پس از این که جرم نمایندگان اثبات شد، نام افراد خاطی باید منتشر شود.

براساس نظرسنجی صورت گرفته، از ۱۳۷۷ نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس عوام و اعیان انگلیس، ۳۹ درصد گفته‌اند در درون ساختمان‌های مجالس مورد آزار یا زورگویی قرار گرفته‌اند. براساس گزارش کمیته متشکل از نمایندگان همه احزاب سیاسی در مجلس انگلیس، سوء استفاده جنسی و زورگویی در مجلس، به ویژه در مورد کارکنان باید فورا اصلاح شود.