سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن از ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن برای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی خبر داد.
 
وی تصریح کرد:‌ برای این نامه تاکنون 60 امضا جمع آوری شده است و امضاهای آن در حال افزایش خواهد بود.
 
نماینده مردم اراک با بیان اینکه بحث خودرو طی چند روز اخیر در رسانه‌ها بسیار مطرح شده است گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی دارای ابهام بوده و باید زوایای آن از قسمت‌های مختلف مشخص شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: در بسیاری از کشورها برای کاهش آلایندگی هوا و همچنین مصرف سوختهای فسیلی، دولتها یارانه‌هایی را پرداخت می‌کنند یا برای خودروهای تمام برقی سیاستهای تشویقی اعمال می‌کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم برای خودروهای تمام برقی در کشورمان فراهم نیست و از دولت انتظار داریم تا در این مورد برنامه مشخصی را اعمال و مشوق‌های لازم را برای خریداران خودروهای تمام برقی فراهم کند.
 
نماینده مردم اراک تصریح کرد: همچنین برای استفاده بیشتر از خودروهای هیبریدی که به نوعی موجب کاهش سوختهای فسیلی می‌شود در اکثر کشورهای دنیا سیاستهای تشویقی وجود دارد،‌ در ایتالیا معافیت مالیاتی 5 ساله اعمال می‌شود و در چین و انگلیس به خریداران خودروهای هیبریدی یارانه پرداخت می‌کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: در کشور ما با توجه به آلودگی هوا به جای آنکه در اکثر کلان شهرها که باید سیاست‌های تشویقی برای استفاده کنندگان خودروهای هیبریدی اعمال کنند تعرفه‌های این خودروها را از 5 درصد به 45 درصد رسانده‌اند.
 
وی با بیان اینکه دولت باید درباره تعرفه خودروهای هیبریدی تجدید نظر کند گفت: دولت باید نظارت کافی برای واردات خودروها را انجام دهد تا موجب کاهش مصرف سوخت شود.
 
نماینده مردم اراک ادامه داد: نکته مهم آن است که همزمان با این موضوع خودروسازان و وارد کنندگان خودرو هم باید نسبت به تولید مشترک خودروهای تمام برقی و هیبریدی در داخل کشور اقدام کنند.