آسوشیتدپرس گزارش داد: شورای عالی دفاعی لبنان که بالاترین نهاد امنیتی این کشور است با صدور بیانیه‌ای بر ادامه تحرکات در سطوح مختلف برای حفظ حقوق این کشور و جلوگیری از اقدام اسرائیل در احداث دیوار در مرز‌های جنوبی لبنان تاکید کرد.

مقامات لبنان سه شنبه بر تصمیم خود برای اقدام منطقه‌ای و بین المللی برای جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت دیوار در مرز جنوبی لبنان و جلوگیری از ”دست درازی“ آن به منابع نفتی در آب‌های لبنان تاکید کردند.  

میشل عون رئیس جمهور لبنان نشستی را با سعد الحریری نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان برگزار کرد که در جریان آن درباره ”تهدیدات اسرائیل“ علیه لبنان با اشاره به ”تصمیم اسرائیل در ساخت دیواری سیمانی در مرز‌های جنوبی“ لبنان و ”ادعا‌های اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص مالکیت بلوک شماره ۹ در این منطقه ویژه اقتصادی“ گفتگو کردند.  

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان، ‌ این مسئولان لبنانی درباره ”ادامه اقدام در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین المللی برای جلوگیری از اقدام اسرائیل در ساخت دیوار سیمانی در مرز‌های لبنان و احتمال دست درازی آن به ثروت‌های نفتی و گازی در آب‌های لبنان“ توافق کردند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز گفت: لبنانی‌ها در قبال تهدیدات اسرائیل چه از طریق احداث دیوار یا در قضیه نفت و گاز، موضع واحدی دارند.

مسئولان لبنانی اعلام کردند: تهدیدات اسرائیل، نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تهدیدی مستقیم برای ثباتی است که در این منطقه مرزی وجود دارد.