دفتر ریاست‌جمهور لبنان امروز (سه شنبه) پس از جلسه سه‌جانبه میان «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست‌وزیر بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در این بیانیه آمده است در جلسه امروز درباره تهدیدات اسرائیلی علیه لبنان بحث و تبادل نظر شد و اقدامات در تمامی سطوح برای جلوگیری از ساخت دیوار حائل در مرزها انجام  خواهد شد.

در ادامه بیانیه مذکور، عنوان شده است همچنین تهدیدات اسرائیلی علیه بلوک نفتی شماره 9 در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت (جزئیات بیشتر).

در بیانیه مذکور تأکید شده است: تهدیدات اسرائیلی، نقض آشکار قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی مستقیم برای ثباتی است که از آگوست 2006 در نتیجه تلاش‌های ارتش لبنان با همکاری یونیفل در مناطق مرزی (با فلسطین اشغالی) برقرار شده است. 

ریاست‌جمهوری لبنان سپس اعلام کرد نباید به هیچ اختلاف سیاسی اجازه داد ثبات و صلح داخلی را تهدید کند.

رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر لبنان همچنین بر ضرورت فراهم کردن تمام زمینه‌های سیاسی و امنیتی لازم برای اجرای انتخابات پارلمانی در 16 اردیبهشت تأکید کردند. 

شبکه «المیادین» به نقل از منابع سیاسی اعلام کرد رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر بر حل تمام امور مورد اختلاف به توافق رسیده‌اند.