براساس این گزارش، وی گفت: چنانچه صادرکنندگان اروپایی وادار به پرداخت تعرفه شوند، این امر راهی دو طرفه خواهد بود و در آن صورت، صادرکنندگان آمریکایی نیز در اینجا (اروپا) مجبور به پرداخت تعرفه خواهند شد. 

اوتینگر در ادامه یادآور شد: هر کس که از ابزار تجاری بهره گیرد، باید بداند که ما نیز از آن برخوردار هستیم و اندازه بازار اروپا دستکم به بزرگی بازار آمریکاست.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه نیز به آمریکا هشدار داد در صورت اعمال محدودیت های تجاری، این نهاد نیز واکنش سریع و مناسبی در برابر واشنگتن، در پیش خواهد گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، اتحادیه اروپا را به تجارت غیرمنصفانه متهم و این نهاد را به اعمال محدودیت هایی در این زمینه تهدید کرد.

دولت ترامپ پیش تر در ماه گذشته (ژانویه 2018)، تعرفه های سنگینی بر واردات ماشین های لباسشویی و پنل های خورشیدی اعمال کرد.

این دولت همچنین سال گذشته وعده داده بود حدود 300 درصد تعرفه تنبیهی بر هواپیماهای ساخت شرکت کانادایی «بمباردیه» اعمال می کند. این مناقشه، روابط بین آمریکا و کانادا و در سطحی پایین تر روابط واشنگتن با لندن را پرتنش کرده است. شرکت بمباردیه از نیروی کاری بالایی در انگلیس برخوردار است.