«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، با نمایندگان و سفیران دائم روسیه و چین دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، او در دیدار با نماینده روسیه و چین درباره اقدامات کشور‌های عربستان، امارات و بحرین علیه قطر طی هفت ماه گذشته گفتگو کرد.

بر اساس آنچه در تارنمای رسمی وزارت امور خارجه قطر آمده است در این دیدار وزیر امور خارجه قطر اقدامات این کشور‌ها را غیرقانونی توصیف و تاکید کرد این اقدامات تاثیر منفی بر امنیت و صلح در سطح منطقه و بین الملل خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این دیدار برخی موضوع‌های مورد توجه سه کشور بررسی و درباره تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر شد.

همچنین، وزیر امور خارجه قطر در ادامه با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفتگو و راه‌های تقویت همکاری مشترک بین قطر و سازمان ملل را در زمینه‌های مورد توجه دو طرف و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی کردند.

در این دیدار، وزیر امور خارجه قطر گزارشی از تدابیر و اقدامات غیرقانونی که کشور‌های تحریم کننده قطر علیه این کشور اتخاذ کرده‌اند، به اطلاع دبیر کل سازمان ملل رساند و پیامد‌های جدی این اقدام آن‌ها را بر صلح و ثبات منطقه‌ای و خارج از منطقه به اطلاع او رساند.

همچنین، در این دیدار، نامه‌هایی را که قطر درباره اقدام امارات عربی متحده در نقض کردن حریم هوایی این کشور به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل فرستاده بود، بررسی کردند.