براساس نظرسنجی روز دوشنبه مرکز تحقیقات دولتی روسیه موسوم به «وی تی اس آی او ام» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با پشت سر گذاشتن رقبای خود، احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی با کسب ۸۱ ممیز یک دهم درصد آراء، پیروز انتخابات خواهد شد.

براساس پروژه تحقیقاتی که توسط این مرکز برای انتخابات هجدهم مارس ۲۰۱۸ انجام شد حدود ۶۷ درصد مردم روسیه مایل هستند در این رای گیری شرکت کنند که در این میان ۸۱ ممیز یک دهم درصد نیز از پوتین حمایت خواهند کرد.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که پاول گرودینین، نامزد مورد حمایت حزب کمونیست روسیه ممکن است هفت ممیز شش دهم درصد آراء را کسب کند در حالیکه که ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه نیز ممکن است چهار ممیز دو دهم درصد آراء را به دست آورد.

این نتایج همچنین نشان می‌دهد کسینیا سوبچاک، مجری تلویزیون احتمالا در این انتخابات هفت دهم درصد و گریگوری یاولینسکی، بنیانگذار حزب یابلوکو، شش دهم درصد آراء را از آن خود کنند.

این در حالی است که آراء بوریس تیتوف، کمیسر ریاست جمهوری در امور حقوق کارآفرینان نیز ممکن است تنها سه درصد آراء را به دست آورد.

این برآورد در تاریخ هشتم تا دهم ژانویه امسال و با حضور سه هزار شهروند روس با سن بیش از ۱۸ سال به صورت تلفنی انجام شده است.