بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی، او را «دوست بزرگ و واقعی اسرائیل» توصیف کرد.

نتانیاهو این اظهارات را در نشست کابینه خود در قدس بیان کرد.

مایک پنس قرار است امروز (یکشنبه) وارد سرزمین های اشغالی شود. نخست وزیر اسرائیل گفت: «عصر امروز مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و دوست بزرگ و واقعی اسرائیل به اینجا خواهد آمد. ما از او استقبال و با او مذاکره خواهیم کرد. ما درباره تلاش های دولت ترامپ درباره برنامه هسته ای ایران و همچنین پیشبرد صلح و امنیت در منطقه گفتگو خواهیم کرد. آنهایی که به واقع خواهان تحقق این اهداف هستند می دانند که جایگزینی برای رهبری آمریکا وجود ندارد.»

نتانیاهو همچنین گفت «شرم آور» است که حزب اصلی عربی در کنست (پارلمان) تصمیم گرفته است سخنرانی پنس در روز دوشنبه را تحریم کند. او گفت: «شرم آور است که اعضای کنست قصد دارند این سفر مهم و سخنرانی در کنست را تحریم کنند. در حالی که برخی در تلاش برای ایجاد اختلال هستند همه ما تلاش خواهیم کرد به او آنگونه که شایسته است ادای احترام کنیم.»

هنوز مشخص نیست آیا آنها طی سخنرانی پنس در کنست جلسه را ترک خواهند کرد یا این که اصلا در این نشست حضور پیدا خواهند کرد یا نه. سفر پنس به سرزمین های اشغالی پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل انجام می شود. این تصمیم خشم کشورهای عربی را در پی داشت. معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین قرار است با نتانیاهو دیدار و در کنست سخنرانی کند. 

این در حالی است که در آستانه سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی در روز یکشنبه، تدابیر امنیتی در این منطقه تشدید شده است.