نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) در مراسم «پیروزی بزرگ» که در شهر نجف اشرف برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

«حیدرالعبادی» در این مراسم گفت که مردم عراق پیروزی بزرگی به دست آوردند؛ بنابراین نباید قهرمانی و فداکاری‌های آن را فراموش کرد، بلکه باید از این پیروزی سخت درس گرفت.

وی به جنگ علیه گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت که این جنگ مقدار زیادی از بودجه عراق را به خود اختصاص داد و عراقی‌ها با وحدت و یکپارچگی خود توانستند به پیروزی دست یابند.

العبادی افزود: «برخی از دولت می‌خواهند فورا خدمات را فراهم کند، ولی با وجود فاسدان هرگز نمی‌توانیم این خدمات را فراهم کنیم».

به نوشته وبگاه خبری «الغدیر»، نخست وزیر عراق ادامه داد: «بر تلاش‌های جدایی‌طلبانه در عراق پیروز شدیم و با همه عراقی‌ها به یک میزان و سطح تعامل داشتیم».

وی توصیه کرد که بهتر است بین هیچ یک از نیروهای امنیتی عراق فرقی گذاشته نشود؛ چرا که برخی تلاش کردند که ارتش عراق را علیه نیروهای الحشد الشعبی تحریک کنند ولی شکست خوردند؛ همه این نیروها نظامی بوده و تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح قرار دارند.

نیروهای الحشد الشعبی در سال 2014 بعد از آنکه گروه تروریستی داعش مناطق و شهرهای عراقی زیادی را به اشغال خود درآورد، به فتوای «آیت‌الله سید علی سیستانی»، مرجع عالی قدر شیعیان عراق تشکیل شد و در سال 2016 با موافقت پارلمان این کشور، این نیروها تحت فرماندهی وزارت کشور و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.