«بن کاردین»، سناتور دموکرات ایالت مریلند در سنای آمریکا، در مصاحبه با رادیو صدای آمریکا، از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و مدعی شد حکومت، این کشور را به عقب برگردانده است.

کاردین در پاسخ به این پرسش که آیا واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به آشوب‌ها در ایران صحیح است، مدعی شد:  ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ منظورم این است که مسائلی که در ایران رخ می‌دهد یک موضوع داخلی است و ما مستقیما نمی‌توانیم با آن درگیر شویم. ولی باید در قبال خشونت‌ها علیه مردم این کشور اقدام کنیم. ما ابزار‌هایی داریم و برای ممانعت از نقض حقوق بشر در ایران باید آن‌ها را به کار بست. مردم ایران حق اعتراض مسالمت آمیز دارند. بنابر این، راه صحیح برای ما این است که به دلیل نقض حقوق بشر در ایران، تحریم‌ها علیه این کشور را بیشتر کنیم. به تازگی قانون جدیدی به نام «ماگینتسکی» را در سنا تصویب کرده ایم که به موجب آن می‌توان افرادی را که نقض کننده حقوق بشر هستند، تحریم کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چه مدت زمانی برای اعمال چنین تحریم‌هایی لازم است، گفت: می‌توان به سرعت انجام داد. گاهی اوقات پروسه قانونی و پیگیری وزارت خزانه داری زمان بَر است، ولی ما می‌توانیم این تحریم‌ها را به دلیل نقض حقوق بشر در ایران تقویت کنیم.

کاردین پیش از این در اظهاراتی مداخله جویانه درباره ناآرامی‌ها در ایران از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود در راستای حمایت از معترضان، ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به آمریکا را لغو کند.

کاردین در حالی چنین اظهار نظری کرده است که بسیاری از مقامات آمریکایی اغتشاشات در ایران را مسئله‌ای داخلی عنوان کرده‌اند.