"مایک پنس" معاون رئیس جمهور آمریکا با انتشار یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست با اعلام حمایت خود از اغتشاشگران در اظهاراتی تلاش کرد خود را دلسوز مردم ایران نشان دهد اما در عین حال از تشدید تحریم‌های ایران سخن گفت.

وی با اشاره به حوادث فتنه 88 نوشت: به دنبال آغاز تظاهرات و واکنش رژیم ایران برای سرکوب اعتراض‌ها، رئیس جمهور اوباما بارها از اعلام همبستگی آمریکا با تظاهرکنندگان ایرانی خودداری کرد. به عنوان عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، به درستی علت این انفعال را که کناره گیری رهبری آمریکا بود، دریافتم. در آن زمان، آمریکا با دولت پیشرو در حمایت از تروریسم (ایران) نیز مقابله نکرد و این اشتباهی بود که امنیت و ایمنی مردم آمریکا و متحدان ما را به خطر انداخت.

پنس در ادامه سخنان خود گفت: امروز، مردم ایران بار دیگر به پا خاسته‌اند تا آزادی و فرصت را مطالبه کنند و آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ، کنار آنها ایستاده است. این بار، سکوت نخواهیم کرد. ماه‌ها پیش از آغاز اعتراض‌ها در ایران، رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرد که رژیم ایران روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. در حالیکه سلف ترامپ در سال 2009 میلادی سکوت کرد، ترامپ بلافاصله حمایت تزلزل‌ناپذیر آمریکا را به مردم ایران عرضه کرد. او همچنین متعهد شده است در روزهای آتی، یاری رسانی کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی در ادامه مطلب خود تاکید کرد: به شکل وسیع‌تر نیز رئیس جمهور آمریکا از تأیید توافق هسته‌ای دولت پیشین (آمریکا) با ایران خودداری کرد؛ این توافق، ده ها میلیارد دلار پول نقد را به خزانه‌های رژیم سرازیر کرد که رژیم میتواند برای سرکوب مردم خود و حمایت از تروریسم در سراسر دنیا از آن استفاده کند. ما تا همین الان نیز تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرده‌ایم و رئیس جمهور آمریکا سرگرم بررسی اقدامات بیشتر است تا رژیم (ایران) را به علت رفتار ستیزه جویانه و حمله به شهروندان خود، مجازات کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: آمریکا، نظر خود را به روشنی و بدون ابهام اعلام کرده است. متأسفانه بسیاری از شرکای اروپایی ما و همچنین سازمان ملل تاکنون از اظهارنظر مقتدرانه در خصوص بحران فزاینده در ایران خودداری کرده اند. زمان آن فرارسیده که آنها نیز (در مقابل حکومت ایران) بایستند. من و رئیس جمهور آمریکا از رهبران آزادی و کشورهای دوست‌داشتنی در سراسر دنیا میخواهیم که دیکتاتورهای غیرمنتخب ایران را محکوم کنند و از حق مسلم مردم ایران برای ترسیم آینده و تعیین سرنوشت خودشان حمایت کنند. ما کنار مردم مفتخر ایران میایستیم، زیرا (این کار) درست است و چون رژیم (حاکم) در تهران، امنیت و صلح دنیا را تهدید میکند. این، جوهره رهبری آمریکا است و آمریکا بار دیگر رهبری عرصه جهانی را در مسیر آزادی بر عهده گرفته است.