باب کورکر، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، امروز (شنبه)، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به سبب اعمال فشار بر وزارت دادگستری این کشور و اف.بی.آی. (پلیس فدرال آمریکا) برای بازجویی از دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به شدت انتقاد کرد.

کورکر در سخنانی اقدامات ترامپ در تحت فشار قرار دادن وزارت دادگستری آمریکا و اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی.) برای محاکمه مخالفانش و درخواست مجازات آن‌ها پیش از تشکیل هر گونه جلسه دادرسی را «کاملا نامناسب» توصیف کرد. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا همچنین افزود: اظهارات رئیس جمهور (ترامپ) نه تنها باعث تضعیف نظام قضایی آمریکا می‌شود، بلکه باعث بی‌اعتماد شدن مردم آمریکا به نهادهای (دولتی) این کشور خواهد شد. کورکر افزود وزارت دادگستری باید استقلال خود را حفظ کند.

باب کورکر که قصد ندارد در انتخابات مجلس سنا در سال آینده میلادی (2018) نامزد شود و یکی از منتقدان جدی ترامپ از زمان راهیابی وی به کاخ سفید بوده است، این اظهارات را پس از انتقاد رئیس جمهور آمریکا از نظام قضایی این کشور بیان کرد. ترامپ روز گذشته (جمعه) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد عدم تحقیق وزارت دادگستری آمریکا درباره کلینتون، «ناامیدکننده» است. رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا او قصد دارد جف سشنز، دادستان کل این کشور را اخراج کند، اظهار کرد هنوز در این باره مطمئن نیست.

ترامپ پس از آن بر شدت حملات خود علیه دموکرات‌ها و کلینتون افزود که دانا برازیل، رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات، در کتاب خود که به تازگی منتشر شده از توافق میان کمیته ملی حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی کلینتون در جریان رقابت‌های سال 2016، برای تأمین مالی و در نهایت کنترل حزب دموکرات پرده برداشته است.

ترامپ همچنین روز جمعه در چندین پیام توییتری در این باره نوشت وزارت دادگستری و اف.بی.آی. باید درباره این مسئله اقدامی مناسب و مقتضی صورت دهند.

انتقاد کورکر از اظهارات ترامپ درباره وزارت دادگستری آمریکا، آخرین نمونه از انتقادات علنی فزاینده وی از رئیس جمهور آمریکاست. دو نفر ماه گذشته میلادی پیش از حضور ترامپ در ضیافت نهار کاری با سناتورهای جمهوری‌خواه -برای گفتگو درباره طرح درمانی جمهوری‌خواهان-نیز به طور علنی با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند. کورکر که پیش‌تر کاخ سفید را به مهدکودک بزرگسالان تشبیه کرده بود، در این حملات ترامپ را یک دروغگو خطاب کرد و افزود او شأن ریاست جمهوری را پایین آورده است. ترامپ نیز در چندین پیام توییتری نوشت کورکر حتی نتوانست برای یک مقام سیاسی رده پایین انتخاب شود. رئیس جمهور در این توییت‌ها مدعی شد کورکر پس از آنکه ترامپ حاضر نشد از او حمایت کند، تصمیم گرفت در انتخابات نامزد نشود. عضو جمهوری‌خواه سنا نیز در پاسخ به این سخنان رئیس جمهور آمریکا، گفت همه اظهارات ترامپ کاملاً دروغ بود. کورکر افزود: متأسفانه، سران جهان به خوبی می‌دانند که بیشتر اظهارات رئیس جمهور کنونی آمریکا حقیقت ندارد.