وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: بسیار سپاسگزار خواهم بود که عربستان سهام آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند. این مساله برای آمریکا حائز اهمیت است.

شرکت عربستانی آرامکو که کارشناسان مسائل اقتصادی از آن به عنوان ارزشمندترین شرکت درجهان نام می برند،برای واگذاری حدود پنج درصد از سهام خود در سال آینده آماده می شود، اما شایعات حاکی از آن است که این واگذاری فقط در داخل عربستان انجام خواهد شد.

مقام های عربستان مساله واگذاری سهام آرامکو را از اوایل سال گذشته میلادی مورد بررسی قرار داده اند، اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

ترامپ در سفر تابستان امسال به عربستان یک توافق دفاعی به ارزش 110 میلیارد دلار با ریاض منعقد کرد. ترامپ در حال حاضر و در آستانه سفر 13 روزه خود به پنج کشور آسیایی، در هاوایی به سر می برد.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری از تازه ترین تحولات در زمینه اشتغالزایی در کشورش وهمچنین عملکرد بازار بورس تعریف کرد و نوشت: نرخ بیکاری به 4.1 درصد رسیده که پایین ترین رقم در طول 17 سال است. از زمانی که من روی کار آمدم، یک میلیون و 500 هزار شغل جدید ایجاد شد و شاخص بازار سهام به بالاترین رقم تا به حال رسید، برابر با پنج تریلیون و 400 میلیارد دلار.