خبرگزاری «ترند نیوز» در گزارشی نوشت: وضعیت خاومیانه درحال دگرگونی و وخیم شدن است.

این خبرگزاری‌ آذربایجانی نوشت: به نظر می‌رسد سیاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران آنقدر که وی انتظار داشت موثر نبوده است به طوری‌که تهران نیز جواب آتش را با آتش می‌دهد و همان روش ترامپ را پیش گرفته که به طرز موثری کارایی دارد به طوری‌که هیچ یک از فعالیت‌های مخرب ایران که در راهبرد وسیع آمریکا ادعا شده، هیچ گونه تغییری نداشته و ایران همچنان بر عراق و سوریه تاثیر گذار است.

 در عین حال سران اروپایی نیز همچنان از امنیت و حفظ توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و تلاش‌هایی توام با هشدار و ابراز  نگرانی در مورد برنامه‌های موشکی بالستیک ایران را نیز ارائه داده تا به مصالحه‌ای دست یابند که برعکس واکنش‌های شدید تهران را در برداشته است.

 در همین رابطه «آیت الله صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه ایران روز دوشنبه گفت: «اروپا حق ندارد در امور دفاعی ما دخالت کند.»

او هشدار داد که اگر اروپایی‌ها بخواهند از آمریکا پیروی کرده  و در امور دفاعی ایران دخالت کنند، ایران نیز علیه آن‌ها برابر آمریکا مقاومت می‌کند.

در همین حال، ایران به طور فعالی با پرداختن به موارد اقتصادی با اعزام و پذیرش هئیت‌های تجاری در حال ایجاد  روابط اقتصادی جدید با همسایگان منطقه و فراتر از آن برآمده  و بدین نشانه است که ایران مانع تلاش‌های انزوا کننده کاخ سفید می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: سیاست‌های غیر قابل تحمل ایران به ویژه حضور نظامی در سوریه می‌تواند منجر به واکنش ناگهانی و غیر قابل پیش‌بینی اسرائیل شود که بارها نشان داده زمانی که به منافع حیاتی خود توجه دارد هرگز متوقف شدنی نیست .

بر همین اساس، نشست‌های اخیر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل با همتایان روسی و آمریکایی نشان می‌دهد تل آویو به طور کامل از فعل و انفعال‌های منطقه نگران است و حضور ایران در نزدیکی خود را تحمل نمی‌کند.  

ترند نیوز در خاتمه تحلیل خود نوشته است: رقابت در منطقه هر روز هفته افزایش می‌یابد و  سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز با سفر به ایران و قدردانی از روابط دوجانبه بین این جنبش و ایران عنوان کرد سفر هئیت حماس به این کشور پاسخ عملی به خشم رژیم اسرائیل در روابط بین حماس و تهران بود.

هرچند که تاکنون که دو طرف از خطوط قرمز عبور نکرده‌اند اما شاید بیش از آن چه که می‌پنداریم به آغاز جنگ نزدیک‌تر شده باشیم.