ایندیپندنت با انتشار مقاله ای، به هشدار رئیس جمهور کشورمان خطاب به ترامپ در خصوص توافق هسته ای پرداخت و نوشت: حضور شمار زیادی از مقامات جهان در ایران در روز تحلیف حسن روحانی نشانگر آن است که تلاش واشنگتن برای منزوی کردن ایران نتیجه بخش نبوده است.

این روزنامه با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران می نویسد: بیش از 100 مسئول از سراسر جهان در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شرکت کردند. رئیس جمهوری که از پیشرفت کشورش در برقراری رابطه با غرب سخن می گوید.

معمول است که مراسم تحلیف رئیس جمهور در ایران مهم توصیف می شود؛ اما این مراسم امسال به سبب تحولات سیاسی جاری در خاورمیانه دارای اهمیت بیشتری بود.

ایندیپندنت در ادامه می نویسد: سخنان روحانی در حالی بیان شد که ترامپ تهدید کرده توافق هسته ای میان غرب و ایران را پس از آن که از سوی باراک اوباما امضا شده بود، لغو خواهد کرد. این توافقی بود که با تلاش های سخت و در پی سال ها مذاکره و تحریم به دست آمد و حال پس از این،برخی مقامات در دولت آمریکا از تمایلشان برای تغییر رژیم در ایران سخن می گویند!

ایندیپندنت همچنین نوشت: حضور شمار بالایی از مقامات جهان در مراسم تحلیف روحانی از جمله نمایندگانی از کره شمالی، چین، هند، و تعدادی از کشورهای اروپایی و در رأس آن انگلیس و نیز حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نشانگر آن است که تلاش های واشنگتن برای منزوی کردن ایران نتیجه بخش نبوده است.