شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به دستاوردهای مقاومت گفت آمریکا در رویارویی هسته‌ای، نابود کردن سوریه و حمایت از اسرائیل شکست خورد و به خواست خدا بیش از پیش شکست خواهد خورد.

به نوشته پایگاه اینترنتی معاون دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ نعیم قاسم این سخنان را در مراسم ترحیمی در جنوب بیروت مطرح کرد که مهم ترین نکات این سخنرانی بدین شرح است: آمریکا نقش قدرت های ستمگری را ایفا می کند که قصد دارند به ناحق کشورهای جهان را تحت سیطره خود درآورند و به قیمت ظلم به شهروندان کشورهای جهان و بشریت به شهروندان خود خدمت کند. آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می کند؛ زیرا منفعت خود را در این می بیند که بذر این غده سرطانی را بپاشد تا ثبات منطقه ما را برهم بزند و اسرائیل را به چماقی برای برخورد با هر کس که از این کشور نافرمانی می کند، تبدیل کند.

آمریکا سوریه را ویران کرد تا خاورمیانه جدید ایجاد و منطقه را تجزیه کند. این، اقدامی خطرناک است. الحمدلله توانستیم مقابله کنیم و مانع تحقق این طرح آمریکا شویم. آمریکا ظالم است و همان طور که می بینید در بسیاری از نقطه نظرات، طرح ها و موضع گیری هایش شکست خورد. آمریکا در رویارویی هسته ای، نابود کردن سوریه، بازاریابی برای اسرائیل و حمایت از اسرائیل شکست خورد و به خواست خدا بیشتر و بیشتر شکست خواهد خورد. همه این ها به علت حضور مقاومت است.

آمریکایی ها همانند اسرائیل جماعتی هستند که از تروریسم تکفیری به این علت حمایت می کنند که به آنان سود می رساند. اینان به مردم، خاک و ملت ها فکر نمی کنند ... در جهان همه می دانند کدامین کشور، گروه تروریستی داعش را در منطقه ما به وجود آورد و آن را از اقصی نقاط جهان به سوریه آورد. آن کشور آمریکا به همراه متحدانش است. آنان از داعش چه می خواستند؟ آن‌ها دو مسئله مهم و کلیدی می خواستند:

اول این که پارامترهای منطقه را تغییر دهند تا تجزیه و تکه تکه شود و سیطره آمریکا و اسرائیل بر آن آسان شود. دوم این که رویکرد ناب اسلامی را از بین ببرند و نمونه دومی از اسلام ارائه کنند که مبتنی بر نفرت و دور کردن جهان از بازگشت به مسیر خدا است اما الحمدلله با حضور مقاومت و محور مقاومت طرح تکفیری ها را شکستیم، آن ها را شکست دادیم.

هر کس با دشمن صهیونیستی تعامل کند، در صورت عذرخواهی و اعتراف به اشتباهی که مرتکب شده است، در نهایت باید توبه کند. توجیه تعامل با دشمن صهیونیستی، مزدوری را توجیه و مزدور را تبرئه نمی کند؛ زیرا اسرائیل دشمن است و دشمن بوده است و در آینده دشمن باقی خواهد ماند. جهان شاهد است که اگر مقاومت نبود، اسرائیل خارج نمی شد، لبنان استقلال نداشت و  قدرتمند و غیرقابل نفوذ نمی شد. اگر مقاومت نبود، تروریسم تکفیری با معادله ارتش، مردم و مقاومت شکست نمی خورد.