یک مقام کره شمالی در گفتگو با «سی ان ان» از تعهد این کشور برای توسعه موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت هدف قرر دادن ساحل شرقی آمریکا سخن گفت و تاکید کرد مادامیکه این هدف محقق نشود، پیونگ یانگ علاقه ای ندارد که از راه دیپلماسی با آمریکا وارد مذاکره شود.

این مقام کره شمالی که نامی از وی برده نمی‎شود، گفت: پیونگ یانگ توسل به دیپلماسی را رد نمی‎کند اما ترجیح می‎دهد پیش از تعامل دیپلماتیک با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیامی روشن به واشنگتن ارسال کند مبنی بر اینکه ما از تونایی دفاع از خود و دفع هر گونه تهاجم از سوی آمریکا، برخوردار هستیم.

وی توضیح داد که کره شمالی تا رسیدن به این هدف، تنها 2 مرحله دیگر فاصله دارد که نخسیتن مورد انفجار هسته ای در آسمان است و می تواند در قالب انفجار بمب هیدروژنی بر فراز اقیانوس آرام عملی شود و دیگری آزمایش یک موشک بالستیک با قابلیت هدف قرار دادن جزیره گوام.

این مقام کره شمالی تاکید کرد: هر دو مرحله برای آنکه پیونگ یانگ پیام واضحی به واشنگتن ارسال کند، لازم است.

اظهارات اخیر در حالی ایراد می شود که ساعاتی پیش، «جان جی. سولیوان» معاون وزارت خارجه آمریکا، مذاکره مستقیم واشنگتن-پیونگ یانگ را محتمل دانست.

وی در این باره گفت: تمرکز آمریکا بر حل مسالمت آمیز مسئله ای است که از سوی پیونگ یانگ ایجاد شده. با این حال ما و متحدانمان- کره جنوبی و ژاپن- باید آماه باشیم تا در صورت شکست دیپلماسی، با بدترین گزینه ها روبرو شویم.