به نوشته خبرگزاری رویترز، «فدریکا موگزینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از درخواست‌ها برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم.»

موگرینی گفت اتحادیه اروپا «بعد از مشورت با شرکای کلیدی خود و در راستای اظهارات مطرح شده در شورای امنیت سازمان ملل، پاسخ متناسب» را بررسی خواهد کرد.

آخرین بار ۱۰ اوت امسال بود که اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را تشدید کرد.

کره شمالی بامداد سه‌شنبه یک موشک بالستیک را از سمت پیونگ‌یانگ به طرف آب‌های ژاپن  شلیک کرد. در پی شلیک این موشک، دولت ژاپن به ساکنان مناطق شمالی این کشور هشدار داد تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند. به گفته توکیو، این موشک از جزیره هوکایدوی ژاپن عبور کرده است.

پس از این حادثه، نخست‌وزیر ژاپن از سازمان ملل خواست تا فشارها بر کره شمالی را افزایش دهد. قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز در جلسه اضطراری پاسخ احتمالی به پیونگ‌یانگ را بررسی کند.

شلیک این موشک اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با وجود هشدارهای پیونگ‌یانگ در نزدیکی شبه‌جزیره آغاز شد. کره شمالی این رزمایش را تحریک‌آمیز خوانده و هشدار داده بود که به آن پاسخ مناسب می‌دهد.