نورتون که از منتقدان جدی رژیم آل سعود است در توییتر خود نوشت: دولت آمریکا دولت منتخب ونزوئلا را رژیم خطاب می کند حال آنکه ترامپ وهابیت سعودی مورد حمایت پادشاهی استبدادی را دولت می خواند و از آن حمایت می کند.
این تحلیلگر آمریکایی پیشتر در توئیتی با تقبیح بمباران های یمن توسط جنگنده های سعودی از حمایت های آمریکا از رژیم سعودی به شدت انتقاد کرده بود.
در همین خصوص، 'شان اسپایسر' سخنگوی رئیس جمهوری آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به سفر دونالد ترامپ به عربستان، نوشت: حجم مالی قرارداد نظامی واشنگتن و ریاض بیش از 109 میلیارد دلار است و (علاوه بر آن) شرکت های آمریکایی و عربستانی سرمایه گذاری های تجاری به مبلغ 250 میلیارد دلار در آمریکا انجام خواهند داد که به ایجاد صدها هزار شغل در آمریکا منجر خواهد شد. 
بر اساس گزارش های منتشره، در سفر ترامپ به عربستان، قراردادهایی تا 300 میلیارد دلار در زمینه های تسلیحاتی و سرمایه گذاری های مشترک میان دو طرف به امضا رسید. 
خبرگزاری فرانسه با انتشار یک اینفوگرافیک (داده نگاشت) در مورد هزینه های نظامی کشورهای جهان نوشت: آمریکا بیشترین «هزینه نظامی» را در میان دیگر کشورهای جهان دارد و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار دارد.
تاکید خبرگزاری فرانسه بر صرف هزینه های نظامی از سوی عربستان سعودی در حالی است که بر اساس گزارش های منتشر شده، از زمان تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن در مارس سال 2015 میلادی(ششم فروردین 94)، انگلیس که پیشینه ای طولانی در مداخله در امور دیگر کشورها را دارد، مجوز فروش تسلیحات به ارزش سه میلیارد پوند را به عربستان صادر کرده است.