منابع فلسطینی گفتند نیروهای اشغالگر صهیونیست فایز ورده سخنگوی جنبش حماس را در خانه‌اش در شهر البیره در شمال قدس اشغالی بازداشت کردند.

 نظامیان صهیونیست 6 فلسطینی از جمله یک نماینده حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین را بازداشت کردند. منابع خبری گزارش دادند نظامیان صهیونیست بامداد روز چهارشنبه با یورش به خانه‌های فلسطینی‌ها در بخش قدیمی قدس اشغالی و بازرسی دقیق  از خانه‌ها دست‌کم پنج فلسطینی را ربودند.

 نظامیان صهیونیست همچنین با یورش به محل اقامت موقت احمد محمد عطوان در شهرک  البیره در شمال قدس اشغالی وی را  بازداشت کردند.

در همین رابطه جمعیت اسرا و آزادگانِ واعد و سازمان هماهنگی فعالیت‌های مردمی جنبش حماس برای اعلام همبستگی با اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی در مرکز نوار غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

این زنجیره انسانی برای همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر، در خیابان صلاح‌الدین در مرکز نوار غزه تشکیل شد و ده‌ها کودک و جوان دیر البلح به‌همراهی اسرای آزادشده در این زنجیره مشارکت کردند. آنها با در دست داشتن تصاویر اسرا و سر دادن شعارهایی، خشونت روزافزون در زندان‌ها علیه اسرا را محکوم کردند.