جمعی از مقامات رسمی آمریکا در پی افشای فساد اخلاقی رئیس کمپین انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا،  از این سناتور اوکلاهاما خواستند از سمت خود استعفا دهد.

 

رالف شورتلی، سناتور ایالت اوکلاهاما که در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، رئیس کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ بود، به اتهام برقراری رابطه غیراخلاقی با یک پسر نابالغ از سوی پلیس بازداشت شد.

 

مجلس سنای آمریکا از روز چهارشنبه وظایف قانون‌گذاری وی را به حالت تعلیق درآورده است، تمام اعضای سنا متفقاً رای به این امر دادند.

 

مری فالین (Mary Fallin) فرماندار اوکلاهاما نیز از شورتلی خواست از مقام خود استعفا دهد.

 

این سناتور جمهوری‌خواه در یک هتل کوچک همراه با پسری که کمتر از 18 سال سن داشت در حالِ انجامِ اعمال غیراخلاقی بازداشت و از سوی دادگاه ایالتی به فحشا متهم شد.

 

رسوایی اخلاقی رالف شورتلی نه تنها لکه ننگی برای حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌آید؛ بلکه برای تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز گران تمام می‌شود.

 

این سناتور بدنام در سال 2002 ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است و نخستین بار در سال 2010 به عنوان سناتور اوکلاهاما انتخاب شد. وی بر آزادی‌های شخصی و مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی تاکید دارد و از اکتبر 2015 به تیم انتخاباتی ترامپ پیوست.

 

رالف شورتلی پیش‌تر در صفحه فیس بوک خود نوشته بود یکی از افتخارات دوران زندگی‌اش صرف غذا با دونالد جی آر پسر کوچک رئیس جمهور آمریکا است.

 

سناتور اوکلاهاما امید زیادی به کسب یک پست مهم در این ایالت از سوی ترامپ داشت؛ اما با رسوایی اخیر احتمالاً آینده سیاسی وی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.