«شبیر حسنعلی»، کارشناس انگلیسی، تأکید کرد رژیم آل سعود در مسیر  سقوط و فروپاشی قرار دارد.

شبیر حسنعلی در گفتگو با پرس تی‌وی درباره سرکوب مخالفان در عربستان سعودی، اظهار داشت: "گزارش‌هایی که سازمان‌های حقوق‌بشر بین‌المللی از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر درباره سرکوب مخالفان در عربستان سعودی منتشر می کنند چیز جدیدی نیست و بارها از این گزارش‌ها منتشر شده است. 

باید توجه داشت وقتی رژیم آل سعود تفکرات آزاد و مستقل را سرکوب می کند و هر گونه گفتگوی آزاد مردم را با رسانه ها و نهادهای بین المللی ممنوع می کند؛ اجازه هیچ گونه بحث آزادی را نمی دهد و در نهایت ادعا می کند که این کارها را طبق آنچه که اسلام می نامد، انجام می دهد، اصلا نباید فکر کنیم چنین ادعایی صحت دارد و کارهایی که آل سعود انجام می دهد، اسلامی است. 

رابطه عربستان سعودی با اسلام مثل رابطه اسرائیل با یهودیت است یعنی اینکه هیچ کدام از این دو ربطی به هم ندارند و نه عربستان سعودی با اسلام رابطه دارد و نه اسرائیل با دین یهودیت مرتبط است. عربستان سعودی تفسیر جنون آمیز خود را از اسلام به نام وهابیت برای سرکوب همه کسانی که جرائت می کنند متفاوت فکر کنند، استفاده می کند. در حالیکه وهابیت اساسا ضد اسلام است. علت دیگری که رژیم آل سعود این کارها را می کند، این است که می داند دیگر در مسیر سقوط قرار دارد. هر رژیمی که کمترین مخالفت و انتقاد را تحمل نکند، نشان می دهد که اساس و پایه های بسیار ضعیفی دارد. 

ما با گذشت زمان با چشمان خود شاهدیم که رژیم آل سعود در حال فروپاشی از درون است. این واقعیت که مرتب سرکوبگرانه تر برخورد می کند و مداخلات خود را در بحرین و امارات و کویت و قطر و همه جا گسترش داده است، این واقعیت که مداخلاتش در سوریه و یمن باعث فاجعه شده است، همه اینها نشان از فروپاشی درونی این رژیم دارد. باید توجه داشت که عربستان سعودی مرتکب نسل کشی در یمن شده است اما تا کنون نتوانسته است مردم یمن را به تسلیم وادار کند."